Roel schreef:
Zijn verhaal is leuk: "kijk het zit allemaal in je hoofd, same mouthpiece, same horn, same chops", maar ik vind zijn sound eigenlijk alleen goed als hij bravourematig met veel vibrato speelt. Zijn klassieke sound en in iets mindere mate zijn jazzgeluid vind ik gewoon heel erg slecht. Ik zou hem dan willen aanraden toch een ander mondstuk te kiezen voor dat werk.
Wil Arturo hier niet demonstreren dat je met de zelfde setup op heel verschillende manieren kunt klinken. En dat, wat er uit je trompet komt dus bepaald wordt door het idee dat je hebt bij wat je erin stopt?
Daarmee ontkent hij wat mij betreft niet dat de setup wel
invloed heeft. Het kan best zijn dat hij (net als heel veel trompettisten)-omdat het nu minder moeite kost- voor een lead-klus in praktijk een andere setup kiest dan voor een avond met een jazztrio.
En ja dat Arturo zijn geluid niet je smaak is, daar sta je zeker niet alleen in! Alleen is dat denk ik bij dit voorbeeld niet relevant.