Karel schreef:
Ik speel in een blazerssectie van een coverband en we overwegen om op clip-on's over te gaan met name vanwege ruimtebesparing als je in kleinere gelegenheden speelt
Kijk dan wel uit als je floor monitors gebruik. Je komt met een clipmic vaak te dicht bij die floor waardoor eea rond gaat zingen. Wij hadden ooit een saxofonist die de standaard van zijn instrument voor de floor had staan. Daardoor hoorde ik (zelfs wanneer ik 20 meter verderop stond) wanneer hij zijn instrument wegzette
Zelf heb ik een inear monitor systeempje gemaakt. Een mengtafeltje van Behringer en een Behringer amp800 waardoor ik 2 monitorgroepen tot mijn beschikking heb en 4 hoofdtelefoon uitgangen. Het signaal uit de mic laat ik splitten: 1 voor de geluidsman in de zaal en 1 voor de monitor. Heb nu altijd goed geluid en kan de saxofoon ook altijd horen. En als er iets is kunnen we het zelf regelen. Zonder rondzingers. Bovendien krijg ik van de toetsenist ook nog een signaal en als we een goede geluidsman hebben krijg ik ook de zang nog op mijn mengtafeltje binnen.
Super in-ear monitor met draad voor minder dan 250 euro
Oja, en ontopic: Wij gebruiken beide een SD Systems clip on met draad.
En zoals Hans al aangaf: Met al die draden kun je geen kant op, dat is ons nadeel.