trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ervaring Bob Reeves
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 18:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaring Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 09 feb 2003 21:57 
Offline

Geregistreerd: 12 jan 2002 19:50
Berichten: 15
Woonplaats: Haaren / Wageningen
Hoi,

Ik zou graag weten wat jullie ervaringen zijn met Bob Reeves mondstukken.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2003 00:24 
Offline

Geregistreerd: 12 dec 2002 12:21
Berichten: 8
Ik heb pas een Bob Reeves 43 ES gekocht; voorheen speelde ik op een Schilke 15B en een 13A4a. Het Bob Reeves mondstuk spreekt directer aan dan de Schilkes. De toon is compacter maar met veel meer projectie. Voor het soul en funkwerk dat ik doe is Reeves goed geschikt denk ik, de Schilkes zijn over het algemeen iets "zangeriger". Het ligt er een beetje aan wat je zoekt, niet alleen qua klank, maar ook qua vorm van rim etc. Ik ben er voor mijn gevoel een stuk op vooruit gegaan...
Probeer er gewoon een paar uit, misschien kom je tot de ontdekking dat je de ware gevonden hebt! Er zijn genoeg goede alternatieven...
Happy search!!

John


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2003 12:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2002 00:49
Berichten: 71
Ik kan je denk ik hetzelfde verhaal vertellen als John. Ik ben van een JK3c overgestapt naar een Bob Reeves 42ES voor mijn soul/funk band. Gewoon effe alle Bob Reeves mondstukken uitproberen bij Pfeiffer in Rijswijk en de beste neem je.

Ze zijn redelijk prijzig, maar als het voor jou de beste mondstukken zijn, moet je ze toch nemen. Bestellen bij Bob Reeves zelf is misschien iets goedkoper, maar dat moet je zelf maar even uitrekenen.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden en verbeter ik mijn klank, range en uithoudingsvermogen met de dag.

Succes met je keuze!

_________________
Trumpeters do it with hot lips


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ervaring Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 14:24 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Zelf speel ik verschillende muziekgenres.
Voor het lichte werk gebruik ik een 43ES69
Dit is een klein monstuk. De klank is een beetje plat, maar als je leadpartijen speelt is dit een goede keuze omdat de klank nogal projecteerd en die typische snelle "zzzzzz" in zijn klank heeft die je vaak bij de grote leadtrompettisten hoort.
Maar dit mondstuk is een vak appart. De tonen liggen zo dicht bij elkaar dat je er snel overheen speelt. Bij de grotere mondstukken (Bach 1,5 c enz.) heb je eigenlijk nog wel wat magrge om te corrigeren. Maar intonatiecorrecties met deze Reeves zijn uitermate moeilijk. Dus enige training is wel aan te raden.
Ook speelt het mondstuk goed aan in de hoogte.
Al met al een zeer geschikt mondstuk voor echt lichtwerk in een bigband of soulband. Het mondstuk is absoluut ongeschikt voor klassieke muziek of als er een mooie ronde klank nodig is.
In de bigband waar ik speel spelen 3 van de 5 op een dergelijk reeves mondstuk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 14:57 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik zelf gebruik een 42ES voor lead, ik heb ook een dynamic mass 42S die veel ronder klinkt.
Je kunt de Reeves qua grote ongeveer zoeken tussen de Bach 3c en 7c. Als je er eentje nodig hebt voor bigband kan ik je de Reeves aanbevelen. Ze projecteren beter, hebben een helderder en opener geluid dan bijv. de Bach 3c-7c. Als vervanger voor de 3c had ik destijds de 43S van Reeves. Een collega van mij speelde laatst op een Monette B4L, deze vond ik nog beter klinken en spelen maar is ook wel 2x/3x zo duur.
Een andere optie is bijv. de 43C deze is ook wat ronder van geluid voor bijv. solo's.
Veel prof. trompettisten die in bigband's spelen hebben een Reeves vanwege hun betere projectie.

Kijk anders even op www.bobreeves.com voor informatie.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 17:21 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Bob Reeves maakt fijne mondstukken.
Zelf heb ik een piccolo mondstuk van hem ,maar die gebruik ik ook voor estrpt-partijen in fanfare orkesten.
Maar voor dit comfort en speelgemak betaal je wel erg veel.
Als je bereid bent dat ervoor te betalen krijg je wel wat terug.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2003 18:37 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2003 11:31
Berichten: 49
Woonplaats: Nuenen
Ook ik kan beamen dat het zeer fijne mondstukken zijn. Voor bij onze Rockabilly, Brian Setzer achtige band gebruik ik een 43,5S en voor bij de Fanfare een 43,5C3 daar ben ik allebei zeer tevreden over, maar je moet inderdaad gewoon een keer een dagje naar Pfeiffer in Rijswijk gaan en dan kun je een heel stel uitproberen

Succes ermee!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ervaring Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 25 jan 2022 00:20 
Offline

Geregistreerd: 28 jul 2015 17:12
Berichten: 48
Zelf speel ik op de Bob Reeves 42C en de Bob Reeves 42ES692SL met 42W rand. Een super fijne combinatie: hele heldere klank, heel goed uithoudingsvermogen en hoge registreer gaat veel makkelijker dan op de Bach mondstukken.

Ik heb ook nooit gesnapt waarom de Bob Reeves mondstukken niet geschikt voor klassieke muziek zouden zijn.

_________________
Voor mij gaat er niets boven de trompet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.