_________________ Bb Trompet: van Laar B4 geelverguld
van Laar Oiram (gepalladeerd)
Martin Committee (1956)
Bugel: van Laar Oiram (geelverguld)
Piccolo trp: H.N. White Mini Liberty 1939
C Trompet: Schilke S32C
Geregistreerd: 21 jun 2005 12:24 Berichten: 134 Woonplaats: Hilversum
Als dat mondstuk net zo verstrooid is als hij zelf nu is, nee, dan zou ik het ook niet meer kopen.
Maar op zich lijkt het me best wel eens interessant om zo'n ding te hebben. Waarschijnlijk zal het wel zo'n ding zijn waar je 5 minuten je een beetje in de richting van Maynard's bereik begeeft. En daarna het gewoon helemaal op is.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Ik heb bij Thomann het MF II uit de M-serie (door Kanstul vervaardigde Monette-kopieën) besteld, en ik verwacht dat het een tamelijk mainstream mondstuk is, in tegenstelling tot het Jettone-MF dat ik heb, en het Holton MF3 dat ik laatst bespeeld heb.
Volgens Monette is het MF II een soort iets diepere BL2, dat zou betekenen dat het lijkt op een Schilke 13A4, maar dan nogal wat opener. Ik ben benieuwd.
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
Tot nu toe bevalt het MF II erg goed. Ik heb het gebruikt bij twee coverbands, helaas met een tamelijk licht programma, en bij bigbandrepetitie gisteren.
De binnenrand is kleiner van diameter en breder, en het cupje is een klein beetje dieper dan mijn vorige mondstuk (Monette B5L). Ook de throat is kleiner, en al deze zaken leveren iets meer weerstand op, wat prettig is bij langdurig hoog spel.
Ook heb ik een paar collega-bigbandtrompettisten erop laten spelen. Enkele nadelen die genoemd werden zijn de ietwat scherpe binnenrand en voor een collega was het cupje toch nog een beetje te ondiep.
In tegenstelling tot alle andere MF-mondstukken is het Monette MF II (of in dit geval de kopie van Kanstul/Thomann) wel voor de gemiddelde leadtrompettist geschikt, en al wie op zoek is naar een alternatief voor Bob Reeves, Warburton, GR of de ondiepe Schilkes kan ik aanraden om ze eens te proberen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen