trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Verguld of verzilverd?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 02 mei 2024 19:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jul 2003 12:29 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2002 14:52
Berichten: 44
Woonplaats: Zaandam
Ik heb altijd gespeeld op een verzilverde mondstuk. De ene keer dat ik een vergulde mondstuk had vond ik niet prettig. Ik kan niet uitleggen waarom, het voelde gewoon niet lekker aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 dec 2003 22:36 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2003 22:33
Berichten: 4
Woonplaats: Ermelo
Ik zal niet weten wat het verschil is.
Ik heb altijd al op een verguld mondstuk gespeeld, dus of d'r verschil in zit :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 dec 2003 23:12 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2003 22:33
Berichten: 4
Woonplaats: Ermelo
Geen idee,

M'n eerste mondstuk was al verguld toen ik 'em kreeg, en m'n huidige is standaard al verguld....

Vraag het anders gewoon eens na bij de muziekwinkel, dan weet je het meteen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 dec 2003 07:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2002 12:41
Berichten: 306
Woonplaats: Amsterdam
Ik gebruik voor mijn piccolo een mondstuk met een vergulde rand. Of ie zonder dat vergulde helderder klinkt? Geen idee... ik heb hier geen verzilverde rand voor. Maar aangezien het alleen de rand is zal het wel meevallen. En piccolo klinkt toch al helder genoeg.

Ik vraag me sowieso af hoe groot het verschil is dat 'plating' teweeg kan brengen. Je mondstuk en inblaaspijp goed schoonhouden van binnen heeft denk ik meer effect. (Hetzelfde geldt voor dat bevriezen... de trompet wordt eerst chemisch gereinigd, waardoor hij al een stuk beter gaat spelen, maar dit geheel terzijde...)

Zelf heb ik het vergulden in de VS laten doen. Het ziet er erg mooi uit en ook na een jaar of vijf is het nog steeds als nieuw. Daarentegen ken ik mensen die bij Adams hun mondstuk hebben laten vergulden en daar was na twee jaar al bijna niets meer van te zien.

Ik heb wel eens gehoord dat dit komt omdat in Nederland maximaal 18 karaat mag worden gebruikt, terwijl ze in de VS gewoon 24 karaat gebruiken. Klinkt logisch.

Van de andere kant heb ik ook gehoord dat dit onzin is omdat vergulden alltijd 24 karaat (puur) is (door de manier van opbrengen). Klinkt ook logisch.

Dus ik weet het niet.

_________________
Emile


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.