trompet.nl > forum > Toon onderwerp - van Bach 1,5c naar Irving R Bush wx 3d mondstuk????
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: van Bach 1,5c naar Irving R Bush wx 3d mondstuk????
BerichtGeplaatst: 23 okt 2005 20:21 

Hallo allemaal...

Ik ben vorige week bij Adams even wat aan het tetteren geweest op verschillende toeters en heb ook wat mondstukken uitgeprobeerd en zo... Nou weet ik dat je het proberen van een ander mondstuk niet moet combineren met ook een andere trompet, want dan weet je helemaal niet meer wat je aan het doen bent... maar toch...

Ik speel nu op een Bach 1,5C... en dat gaat best... Maar nou had ik bijzonder veel speelplezier met een Irving R Bush wx 3d... Maar ik heb geen enkel idee waarom en voor hoelang (haha). Dus ik ben eigenlijk vooral op zoek naar wat info over wat voor mondstuk dit is en wat de verschillen zijn met een Bach 1,5C voordat ik over ga op aanschaf van dit mondstuk...

Vast bedankt!

Groetjes Joost Pennings

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2005 22:37 

Tja, dat zal niet meevallen.
Als iemand al die ervaring heeft is dat toch weer een andere ervaring dan jij beleefd.
Mondstuk is zo persoonlijk.
Ten tweede, waar gebruik je het voor?

Gebruik de forumzoekmodule of kijk in het mondstukkenforum, het is zo enorm lastig om iets zinnigs over iemand anders' mondstuk te vertellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 14:09 

Tja, ik ben vooral nieuwsgierig wat het verschil is met de bach.

Toen ik dat mondstuk probeerde, vond ik het niet echt heel licht spelen of zo, maar vooral mijn klank vond ik wel lekker fel/lomp :) en het slipte niet zo dicht bovenin.

Ik speel naast de harmonie, alleen maar in bands met cover- of lichte muziek. En als mijn klank er nou mee door kan dan kan ik het overal wel gebruiken, behalve bij de harmonie. Maar ik ben toch van plan om naast die bachtrompet die ik nu van de harmonie heb, een eigen instrument aan te schaffen voor het lichtere werk (lees lomper haha), dus dan is dat wellicht wel te combineren.

maar ik was vooral geintereseerd omdat ik over en tijdje met soort van blues brothers band een project ga doen. Als ik nou een beetje met dat mondstuk uit de weg kan en de klamnk is goed, is dat wel mooi!

Maar ik ben voor alsnog alleen benieuwd naar de verschillen met de Bach 1,5c die ik nu bespeel.

Groetjes Joost

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 14:16 
Moderator

jaaaaa want lomp spelen is echt heel muzikaal, komt ook echt de lichte muziek ten goede..... Way to go.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2005 15:28 

Ik heb ze hier nu naast elkaar.
De 1,5 C is dieper dan de WX-3D. Ook de binnenrand is heel anders .De Bach heeft een behoorlijk scherpe (lees: haakse) binnenrand, de WX-3D loopt veel geleidelijker naar binnen. Dat zorgt in het algemeen voor een warmere klank en meer uithoudingsvermogen, maar heeft ook eerder het risico tot dichtslaan. De diameters zijn ongeveer gelijk. Al met al heeft de 1,5C meer cupvolume dan de WX-3D en zal dus voller en symfonischer klinken dan de Bush.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2005 11:13 

Kijjjjjjjjjk, dat zijn nou de reacties waar ik wel op zat te wachten! :wink:

Hans, goed man!! Hardstikke bedankt!

Groetjes Joost

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur