Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Tjeemig...
Ik zocht op http://www.mouthpieceexpress.com/ naar een Bach 1,5C mondstuk en die kost daar $28,49 omgerekend €25,09. Kijk ik bij onze Adams vrienden in Thorn, kost hetzelfde mondstuk €62,-
Kost dat importeren zo achterlijk veel of maakt Adams woekerwinst?
Wat kost zo'n mondstuk bij andere winkels in NL?
Geregistreerd: 29 dec 2004 16:59 Berichten: 52 Woonplaats: Heeswijk (N.Br)
Het feit dat ze bij Adams en waarschijnlijk de rest van Nederland meer kosten ligt er denk ik aan omdat je ze daar kunt uitproberen en omdat ze een voorraad hebben, en voorraad hebben kost rente afschrijving e.d.
Dat je ze kunt uitproberen is ook wel wat waard, je hoort hier wel eens zeggen dat geen 2 mondstukken al zouden ze dat wel moeten zijn.
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
Ik heb eigenlijk alleen positieve ervaringen met mouthpieceexpress. Je moet alleen wel vragen of ze de mondstukken (van BACH) op voorraad hebben liggen omdat wanneer zij dat moeten bestellen bij Bach dan zeggen zij zelf dat je soms wel 9 weken moet wachten voor ze het binnen krijgen... maar dat ligt aan Bach, die schijnen super traag te zijn. Ik ben Bachofiel dus weet niet hoe het bij de andere merken werkt.
Qua invoerrechten/kosten verdenk ik onze douane ervan , pakketjes van onder de 100 USD of Euro zonder kosten door te sturen. Ik heb ooit twee mondstukken tegelijk besteld(Bach Megatone 1C en een Bach 1E met goldplating en daar kreeg ik een rekening van de postbesteller bij die ik meteen moest betalen...maar daar was ik op voorbereid. Ik weet niet meer hoeveel het was maar je kan het opzoeken...19% ofzo. Ook de shipping bijtellen!! Later heb ik nog 2 losse mondstukken over laten komen...een voor een... en daar heb ik niet voor hoeven te betalen. Maar ook MET invoerrechten kom je VER onder de nederlandse prijzen uit.
Ik snap ook niet waarom de nederlandse muziekzaken deze woekerprijzen rekenen, ze dwingen ons alles via het internet te doen..en...IT WORKS!!
OK, je kan ze niet testen maar ik vertrouw op de CNC-machines en die 0,0001mm verschil merk ik niet...jij?!
Maar als je precies weet wat je moet hebben is Mouthpieceexpres de place to order!
Tjeemig... Ik zocht op http://www.mouthpieceexpress.com/ naar een Bach 1,5C mondstuk en die kost daar $28,49 omgerekend €25,09. Kijk ik bij onze Adams vrienden in Thorn, kost hetzelfde mondstuk €62,-
Kost dat importeren zo achterlijk veel of maakt Adams woekerwinst? Wat kost zo'n mondstuk bij andere winkels in NL?
Het verschil zit ook in het feit dat de Europese distributeur van Bach, GeWa, belachelijke inkoopprijzen berekent Op die € 62,- zit echt geen € 50,- winst hoor.
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
Inderdaad, GEWA heeft hele vreemde prijzen in zijn catalogus staan. De beste man van de muziekwinkel hier in mijn buurt vertelde dat hij er echt op toe moest leggen wanneer hij mij de spullen zou leveren tegen de prijzen die je op internet betaald. Hij kon er niets aan doen en begreep volkomen dat ik mijn spulletjes via het internet bestel.... hij wilde echter wel weten hoe het allemaal is afgelopen. En gelukkig (voor mij) was het allemaal goed en werden alle spullen geleverd zoals beloofd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen