trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welk lead/highblow mondstuk gebruik je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 21:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2005 10:04 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
marnix schreef:
nu sinds kort een 8s van warburton, met een bach 24 stift. Bevalt me beter als de Bob Reeves


Is dat niet een fors stuk kleiner dan de Reeves? Ik speel sinds een paar weken weer op mijn Warburton 4M/7 mondstuk. Hiervoor heb ik even de 5MC geprobeerd en die vond ik in eerste instantie te klein. Maar ik overweeg eigenlijk om toch een cup uit de 5-serie te kopen en gewoon een tijdje op te gaan spelen. Ik denk dat ik op de langere duur toch efficiënter ga spelen op een iets kleiner mondstuk. Het zal alleen een wat langere tijd vergen om daar aan te wennen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2005 13:30 
Offline

Geregistreerd: 29 nov 2004 11:58
Berichten: 134
Woonplaats: Brunssum
MagnumHorn schreef:
pim van der Meer schreef:
Heb je van de 43Es geen last dat die dicht slaat? Ik heb hem ook geprobeerd maar hij is echt extreem klein, en dat moest ik zeggen werkte niet echt positief

Dat is dan persoonlijk. Bij mij valt dat wel mee hoor.Ik speel het al een tijd en heb zelf behoorlijk forse lippen. Ik merk er niets van eerlijk gezegd (hiervoor ook 43M en 43S gespeeld)

8)


Ik bezit sinds enkele maanden een Yamaha Bobby Shew ( YTR8310ZS)
De Reeves doet het hier uitstekend op.

_________________
Keep on blowing


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2005 18:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 okt 2004 13:46
Berichten: 699
Woonplaats: ja
eigenlijk ben ik niet zo voor de highblower monstukken ..maarjah.. in een popband houd je het niet zo lang vol op je 3C dus dan gebruik ik een holton MF3 (zijn er ook nog andere mensen die op een MF spelen of gespeeld hebben, ik hoor er namelijk nooit wat van)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jun 2005 21:59 
Offline

Geregistreerd: 30 mei 2003 21:01
Berichten: 42
Woonplaats: Leiden
Warburton 3SV met een Q backbore (met dank aan Hans...) 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005 08:45 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Karel schreef:
marnix schreef:
nu sinds kort een 8s van warburton, met een bach 24 stift. Bevalt me beter als de Bob Reeves


Is dat niet een fors stuk kleiner dan de Reeves? Ik speel sinds een paar weken weer op mijn Warburton 4M/7 mondstuk. Hiervoor heb ik even de 5MC geprobeerd en die vond ik in eerste instantie te klein. Maar ik overweeg eigenlijk om toch een cup uit de 5-serie te kopen en gewoon een tijdje op te gaan spelen. Ik denk dat ik op de langere duur toch efficiënter ga spelen op een iets kleiner mondstuk. Het zal alleen een wat langere tijd vergen om daar aan te wennen.


Dat is een flink stuk kleiner, maar effecienter, zeker voor de west side story. Verder gebruik ik hem niet veel, want zo vaak komt het niet voor dat ik boven de f3 uit moet komen. En de f3 lukt op mijn gewone mondstuk ook nog wel.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005 09:43 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik zou als ik klassieke trompettist was ook niet gauw een leadmondstuk pakken. Net zoals ik als leadtrompettist ook niet gauw op een VB 1,5C zal gaan spelen. Gelukkig zit daar nog genoeg ruimte tussen.

Met mijn leadmondstuk kan ik ook wel die lage f# raken.... :lol:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005 14:24 
Offline

Geregistreerd: 26 jul 2003 19:56
Berichten: 100
Woonplaats: Tilburg
erikveldkamp schreef:
Ik zou als ik klassieke trompettist was ook niet gauw een leadmondstuk pakken. Net zoals ik als leadtrompettist ook niet gauw op een VB 1,5C zal gaan spelen. Gelukkig zit daar nog genoeg ruimte tussen.

Met mijn leadmondstuk kan ik ook wel die lage f# raken.... :lol:


Moet je eens met Toon de Gouw praten, die speelt altijd op een 1,5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jul 2005 14:32 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik ken Toon wel en heb diverse malen met hem samengespeeld. Ik weet dat hij vroeger lead speelde, ik weet niet of hij dat nog doet, maar kan me niet indenken dat hij dat deed met een 1,5C. Als jazzsolist kan ik me wel indenken dat hij op een 1,5C speelt, dat doen er wel meer namelijk (Jarmo, Bert Joris, Wynton).

Toon speelt trouwens geweldige solo's.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.