trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Callet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 18:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 sep 2001 07:54 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik sluit me hier helemaal bij aan...ik heb me door Jeroen laten informeren en ondanks dat de kosten erg hoog zijn, heb ik eindelijk iets gevonden wat na bijna 5 jaar mijn bach 1.5c vervangt. Het heeft wat voeten in de aarde, maar dan heb je wel iets wat helemaal naar jouw specificaties en smaak gemaakt is!! Hulde!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 nov 2001 10:00 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Hallo A3aan,zou je me kunnen vertellen wat jouw Vincent B. 1,5 C mondstuk heeft doen vervangen,dus door welk type mondstuk en van welk merk.Ik denk door een Callet maar dat weet ik niet zeker.Ik speel zelf op een Vincent Bach large-bore trompet met 1.5 C mondstuk.De projectie is werkelijk enorm,maar het zou van mij allemaal wat helderder mogen klinken.Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 nov 2001 12:27 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Hallo Brassman,<br>Ik heb na jaren(!!) mijn Bach 1.5c ingewisseld voor een Callet Custom mondstuk..<br>Het verschilt niet veel van mijn Bach, gewoon een 1.5c cup en een Mount Vernon rand..(schrijf je het zo??) Ik begon op een gegeven moment toch een stabiliteit te missen in de hoogte en toen adviseerde Jeroen mij eens een Callet te proberen. Zo gezegd zo gedaan, ik heb een tijdje geprobeerd en niet alleen het geluid werd groter in de hoogte, maar ook de stabiliteit werd beter, ik kon ze meer in de kern spelen. Bij Bach wil het nog wel eens er tussen in zwabberen. Vooral de draagkracht in het orkest werd er beter door en de klank bleef mooi open en rond als ik in het hogere register speelde. Nogmaals, je zegt het zelf, het blijft een persoonlijke zaak wat betreft mondstukken, maar iedereen die overgestapt is op Callet is er zeer over te spreken. Het enige nadeel is alleen dat er niemand is die ze importeert in Nederland voor zover ik weet. Je kunt ze via de website bestellen, maar probeer eerst, als je geinteresseerd bent, wat info te verkrijgen...iemand die je wel op weg kan helpen is Jeroen Jongeling, een goede vriend van mij en veel te vinden op dit forum. Hij is ook degene die voor mij met meneer Callet contact heeft onderhouden. Jeroen kan je veel meer vertellen over types en specificaties. Het is een aanslag op je bankrekening, 180 dollar voor een mondstuk + verzendkosten á 25 dollar...ik heb het gedaan via Western Union Money Transfer...je komt in totaal op zo'n 400 gulden. Maar daar staat tegenover dat je een mondstuk krijgt wat misschien heel veel plezier en verbetering kan brengen in je trompetspel. <br>Succes!!

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 nov 2001 09:56 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Hallo A3aan,<br>bedankt voor je reactie,het is nog een heel verhaal geworden,maar dat maakt mij niet uit,want in principe raak je over je interesse cq hobby nooit uitgepraat,althans zo werkt het bij mij.(*-*).Ik heb ondertussen de website van Callet bekeken en zij hebben"onze" Peter Masseur als ambassadeur voor hun produkt.Nou heeft deze man dan ook een geweldige,zeg mooie toon,iets voor mij om jaloers op te worden.Dat zegt natuurlijk iets over de man,maar ook iets over het materiaal waar hij op speelt.Het produkt verkoopt zo zichzelf.<br>Het blijft natuurlijk ook een vrij kostbare zaak,en voor mij als amateur,zij het dan wel als een fanatieke en enthousiaste,zal het uiteindelijk een afweging moeten worden.Voor nu nogmaals bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.