trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Callet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2024 16:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2001 15:51 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dat van die natuurlijke mooie vibrato was een grapje hé...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2001 21:33 
Offline

Geregistreerd: 27 okt 2001 18:00
Berichten: 58
Woonplaats: Rotterdam
Ben zelf de mening toegedaan dat het zonder "hulpmiddeltjes" toch ook zou moeten lukken en ben dan ook geen voorstander om naar iets te grijpen.<br>Speel zelf altijd solistisch in kerken met orgel,naast het begeleiden van de samenzang van de gemeente en/of koren en probeer me af te sluiten voor het publiek en me te concentreren op de begeleiding van het orgel en m`n eigen spel.<br>Ben ook van mening dat de ervaring die je in de loop der jaren opgebouwd hebt,ook in je voordeel gaat werken.<br>Het is voor mij natuurlijk allemaal liefhebberij en hoef er niet m`n brood mee te verdienen en begrijp dus wel dat het voor een beroeps natuurlijk een heel ander verhaal is en er zodoende meer van afhangt. Zelfvertrouwen is in deze heel erg belangrijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2001 19:14 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Jezelf afsluiten voor het publiek is toch geen goede methode, denk ik. Als je speelt, bijvoorbeeld solo of met klein ensemble, wil je toch contact met je publiek? Dat is een van de mooiere dingen van, bijvoorbeeld, solo spelen. Je speelt toch voor die mensen en niet voor jezelf als je daar eenmaal staat. Ik zie en hoor liever iemand die voor z'n publiek speelt, dan iemand die zichzelf afsluit en voor zichzelf staat te spelen. Je onthoudt je publiek dan toch een belangrijk deel van de hele concertbeleving.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2001 19:32 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Jeroen , je verbaasd me!<br>Een solo spelen doe ik altijd vanuit mijn eigen gevoel .<br>En dat gevoel wil ik over brengen!<br>Tuurlijk zijn er omstandigheden die dat gevoel bepalen, en daar hoort publiek ook bij maar het begint volgens mij bij mezelf!<p>Met afsluiten voor het publiek bedoel ik dus dat ik me er niet druk om maak, ik ben er dus niet bang voor.<br>Ik denk dus niet van " o jee en wat als het fout gaat" maar denk " ik ga ze wat moois laten horen".<p>Rene Berghorst


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 dec 2001 20:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Ik verbaas mezelf op een dagelijkse basis. Soms in positieve zin, soms in negatieve zin. Wat ik bedoel is, dat je zou moeten streven naar contact met je publiek tijdens het spelen, het betrekken van je publiek in je performance. Dat is voor menig solist een streven. Lees nou dat boek "the inner game of music" eens. Dat boek geeft een zeer interessante visie over het hele omgaan met podiumangst, performing enz. <br>Wat jij bedoelt, is, denk ik, gewoon concentreren op wat je gaat doen. Dat is natuurlijk een eerste vereiste om tot een goede prestatie te komen. Als je je niet goed concentreert heb je kans er uit te vliegen, doordat je laat afleiden, door gedachtes of externe factoren.<br><p>Edited by: JeroenJongeling

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 dec 2001 22:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
speel je vaak solo Jeroen? Waar speel je solo dan? Hoe betrek jij het publiek dan erbij?<br>Sorry maar ik speel veel solo en vaak ook belangrijke dingen...maar publiek betrekken....zo vaag wat je zegt. Het publiek wat naar een concert komt is al betrokken,<br>Een tip...gewoon lekker spelen <p>Edited by: trompetlover<p>Edited by: trompetlover


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2002 00:18 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2002 00:06
Berichten: 46
Woonplaats: Roermond
het gaat er vooral om wat er in het publiek zit. positief? betrek ze erin.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2002 00:20 
Offline

Geregistreerd: 13 dec 2001 15:51
Berichten: 69
Woonplaats: nederland
Hoe mooier de vrouw hoe beter je speelt zeker? Ja ik heb mijn grote liefde ook voor het eerst tijdenseen soloconcert in spanje ontmoet,zar op de eerste rij en toen geen noot geraakt....wat was ze mooi. Let niet teveel op wat er zich op de eerste rij afspeelt...ogen dicht limbo!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.