trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bob reeves?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2024 04:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 14:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
stabilo schreef:
normaal in de harmonie, de fanfare of het jeugdorkest zal ik nooit op die bob reeves spelen, maar zo bij gelegenheidsorkestjes waar het er ietsje losser aan toe gaat, zal een bob reeves wel nuttig zijn.....


Ik krijg wel eens de indruk dat de Bob Reeves mondstukken als iets heeeel speciaals worden beschouwd. Dat is echt niet zo.
Ze zijn absoluut erg geschikt voor lead werk, maar als je niet naar de extreem ondiepe modellen gaat zijn het ok prima allround mondstukken (bijvoorbeeld 43M).
Ik speel ze zelf al jaren bij diverse orkesten en bands, dus ik heb er de nodige ervaring mee. Ik gebruik zelf de 43ES (voor BigBand lead).

8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 15:14 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Magnum horn ook ik speel een M en ook ik ben van mening dat die prima in een fanfare of harmonie kan passen.
Maar ja het merk heeft "een naam" van lead mondstuk en dus zal het wel weer niet zo makkelijk zijn om dat aan sommige anderen aannemelijk te maken.
( tenzij een "beroemde"trompettist het zegt natuurlijk!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2004 15:28 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik ben niet beroemd maar sluit me wel bij de vorige sprekers aan :lol:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 10:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2002 12:28
Berichten: 600
Woonplaats: 't Gooi
Erik, jij bent al heel beroemd hoor (zeker hier op het forum), en ik ben blij dat je mijn mening deelt.
(ben ik daarmee nu ook een beetje beroemd? :wink: )

8)


Laatst bijgewerkt door MagnumHorn op 24 aug 2004 11:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 11:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Ja, hoor, op dit forum wel! :wink:

(En in 't Gooi een beetje 8O )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 aug 2004 11:42 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Ik denk dat omdat hun grootste mondstuk vergelijkbaar is met een VB 3C, ze te klein zijn voor de meeste klassieke trompettisten. Die worden vaak pas blij als ze een 11/2C of groter hebben, uitzonderingen daargelaten.

Omdat Bob Reeves natuurlijk in de LA studiotrompettisten vijver zitten te vissen zijn ze dan ook wat meer richting de "kleinere" mondstukken gegaan, maar extreem klein zijn ze nu ook weer niet omdat ze toch gebaseerd zijn op een VB 3c tot 7c waarbij de 43S volgens mij het populairst is. Ik vond hun Dynamic Reeves ook wel lekker spelen, alleen ik had toch de verkeerde maat besteld. De rand is daar iets ronder van, het is geen zwaarder mondstuk zoals een bach Megatone btw.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2004 12:22 
Offline

Geregistreerd: 25 aug 2004 12:01
Berichten: 108
Woonplaats: Losser
Ik speelde eigenlijk alles op een Bush WXA, toch wel een groot mondstuk, maar speel momenteel eigenlijk alles op een Bob Reeves 43.5C3. Dit is volgens mij ook de grootste wat ze hebben. Dus ook een backbore 3 i.p.v. de standaard 2. Dit mondstuk bevalt me erg goed, zowel met mijn Constellation, maar zeker ook in de harmonie op mijn Hub van Laar (B7). Een jaar of 7 geleden heb ik het toen ook eens geprobeerd met een 43.5m2 op een Kanstul trompet, maar dat vond ik toen toch wel te scherp voor een harmonie. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2004 12:20 
Offline

Geregistreerd: 27 aug 2004 12:16
Berichten: 80
Woonplaats: De Liemers
Toch maar weer een slinger aan deze post geven.

Ik speelde tot nu toe meestal op een JK 7C. Echter viel mij op (even een trompet van een bekende bespeelt) dat zijn Jupiter 7C mondstuk (vergelijkbaar met de bach 7C) veel makkelijker aan sprak. Dus was mijn conclusie: ik moet toch eens wat gaan proberen. Ik speel hoofdzakelijk in en harmonie (zelf D diploma). Het hoog spelen (boven E3) ben ik niet echt top in maar misschien ook deels vanwege het mondstuk. Is er ergens een uitleg mbt tot mondstukkeuze. Diameter/cupdiepte etc. Met misschien wat voorbeelden van merken mondstukken en dergelijke. Iemand anders advies? En waar kan ik (in de regio Arnhem en of Doetinchem) terecht voor een ruime keuze (probeermogelijkheden) van mondstukken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.