trompet.nl > forum > Toon onderwerp - bob reeves?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 21:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2004 13:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2004 14:48
Berichten: 145
erikveldkamp schreef:
Ik ken ook trombonisten die op hun trombone een g3 spelen met een normaal trombone mondstuk, de uitzondering bevestigd de regel.

Het is nou eenmaal zo dat een kleiner mondstuk het hoog benadrukt, en een groot mondstuk de lagere tonen. Dat zijn natuur wetten. Dat wil niet zeggen dat je op een groot mondstuk geen hoge noot kunt spelen maar die zal dus het hoog niet zo versterken als een klein mondstuk.

Ik ken geen leadtrompettisten die groter als een 3c achtig mondstuk spelen, dat is echt wel de grens en de meeste spelen veel ondieper. De BR 43ES is een VB3c met een ondiepe cup.

Er is trouwens ook een verschil tussen een af en toe een g3 kunnen spelen, en altijd een g3 vet kunnen spelen, ook als je in de 4e set zit op bij de 5e take van een opname.


Ik heb vandaag op internet een tabel gevonden met vergelijkingen, hierin zou de BR 43 overeen komen met een 1,5 van Bach? dit is de link
Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies zit?

ow ik heb weer een nieuwe tabel gevonden... denk dat deze beter is.. aangezien ik er van overtuigd ben dat erik er verstand van heeft :P
http://www.mouthpieceexpress.com/specshub/comparisons/reeves_comparison.html
nog 1 vraag die mij rest: waarom staat er in dit tabel: 43,5C BR komt overeen met Bach 1,5C en 5C... volgens mij zit er tussen de 1,5C en de 5C van VB toch wel een groot verschil? of heb ik het nou mis?
Groeten Pim


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2004 15:13 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Houdt gewoon de Bob Reeves tabel aan (van Bob Reeves dus) die klopt wel aardig.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 10:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 feb 2004 19:14
Berichten: 83
na 2 jaren niet gespeeld te hebben ben ik weer begonnen met spelen.
Ik speel nu op een leeninstrument VB37 en had vorig jaar een dw4x mondstuk gekocht om mijn bereik wat te vergroten. Helemaal geen verkeerd mondstuk maar toch niet helemaal mijn mondstuk. Vorige week vrijdag heb ik een BR43ES binnengekregen enne..... wauw!!! wat een projectie in de hoogte!
Maarrrrr..... ik wil nog iets beter, nu heb ik de papertrick van Bob Reeves gedaan en moet zeggen dat het hierdoor iets beter word in de hoogte maar wat wil dit zeggen :?
De rand moest ik even aan wennen, die vind ik in eerste instantie wat scherp naar binnen lopen aan de binnenkant. Misschien is hier een iets andere rim voor te krijgen?
Tot E3 blijft de toon mooi open, daarna slaat het bij mij dicht.
Iemand ideeën?

Groet,
Bert.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 14:29 
Offline

Geregistreerd: 21 jun 2003 13:48
Berichten: 147
Woonplaats: België
BBB schreef:
papertrick van Bob Reeves


:?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 15:17 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Een papiertje om de schacht van het mondstuk is alleen maar zinvol als je het gevoel hebt dat het mondstuk te ver in de adapter gaat, waardoor de trompet raar klinkt (lek of zo).

Als je dichtslaat bovenin moet je minder hard drukken of toch een dieper mondstuk nemen

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 15:18 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
http://www.bobreeves.com/faq/papertrick.htm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 16:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 feb 2004 19:14
Berichten: 83
erikveldkamp schreef:
Een papiertje om de schacht van het mondstuk is alleen maar zinvol als je het gevoel hebt dat het mondstuk te ver in de adapter gaat, waardoor de trompet raar klinkt (lek of zo).

Als je dichtslaat bovenin moet je minder hard drukken of toch een dieper mondstuk nemen


Het papiertje heb ik niet helemaal om de schacht heen gewikkeld maar aan 1 zijde van de schacht zodat er wat lucht kan ontsnappen zeg maar, dit bevordert bij mij het bereik (minder weerstand?).

Minder hard drukken zou kunnen, ik zal er eens op letten.
Nog meer suggestie's misschien?

Weet iemand of er informatie is over verschillende rim's voor de 43es?

Bedankt voor de link Rik.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2004 16:58 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
BBB schreef:
Het papiertje heb ik niet helemaal om de schacht heen gewikkeld maar aan 1 zijde van de schacht zodat er wat lucht kan ontsnappen zeg maar, dit bevordert bij mij het bereik (minder weerstand?).

Weet iemand of er informatie is over verschillende rim's voor de 43es?


Raar verhaal...maar meestal zorgt een grotere gap voor wat minder weerstand totdat de gap te groot is. Maar ik neem aan dat je geen valse lucht hebt.

www.bobreeves.com staat alles op.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.