trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat is een goed Bigband mondstuk??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat is een goed Bigband mondstuk??
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 10:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2004 10:04
Berichten: 23
Ik speel sinds een jaar in een bigband (3e trompettist) en speel op een Denis wick 3c mondstuk. Ik heb de indruk dat dit niet helemaal het juiste mondstuk is voor deze muziekstijl. Daarom wil ik eens wat anders proberen en zat zelf te denken aan een VB 3D of iets vergelijkbaar van een ander merk. Is dit een goede keuze of niet? Wie kan mij hierover adviseren?

BVD,

Jasper


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 10:19 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Als jij er lekker op speelt zou ik er vooral op blijven spelen. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken (ook leads) die op een VB 3c speelden.

Een Bob Reeves 43S of 43ES daarentegn speelt wel wat makkelijker omdat ie wat ondieper is en een betere respons heeft. Hij is ook iets scherper.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 10:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2004 10:04
Berichten: 23
Erik, bedankt voor je snelle antwoord! Ik heb inderdaad geen hele grote problemen met mijn huidige mondstuk, maar een iets fellere toon met name in het hogere register zou best mogen. Ik denk dat het geen kwaad om eens wat anders te proberen. Als het niet bevalt kan ik altijd nog terug naar mijn Denis Wick 3c mondstuk, toch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jun 2004 10:40 
Offline