trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke Mondstukken - ervaringen of tips
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 00:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 00:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Wel zo goed als. Yamaha kopieert alles. Geen geld voor een Bach, koop een Xeno. Geen geld voor een Couesnon bugel? koop een Bobby Shew.<p>Als je ermee om kunt gaan is Schilke een prachtig mondstuk, ze hebben alleen op een of andere manier geen binnenrand. Voor veel trompettisten is hier niet mee te spelen. Ik heb een 6a4a gehad, ontwikkeld door en voor Bill Chase. Na een kwartier c4's was ik compeet uitgespeeld, er kwam geen noot meer uit.<br>Voor mij dus geen Schilkemondstuk meer.<br>Maar als het voor een ander wel geschikt is, ga ervoor, ze klinken goed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 09:20 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Ach ja kopieëren is ook een kunst. Het schijnt nogal moeilijk te zijn om een echte goede, exacte mondstuk kopie te maken bijvoorbeeld. Zelf Gary Radtke lukt dat nog niet perfect, terwijl hij alles digitaliseert van het mondstuk. Die gasten van Yamaha komen toch ook een heel eind.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 10:33 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Garry Radtke maakt volgens mij alles zelf in zijn eigen reeks. Schitterende mondstukjes! Ikzelf heb een GR CB (CompuBalanced) 67 L trompetmondstukje en het bevalt me echt prima.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 10:40 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Waar zou jij het mee vergelijken in Bach nummering? Lijkt het op een 1 1/2C, of 1 1/4c? Ik ben eigenlijk een beetje geïnterreseerd in zijn nieuwe cups voor c trompet, die VC serie. Lijkt me wel wat, alleen zo verrot duur en als het toch niet goed is, kun je 'm niet retourneren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 11:16 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ach joh...gewoon lekker op je JK blijven spelen...waarom iets veranderen als het goed gaat? Hoe is het trouwens met je van Laar?

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 11:19 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Een 67 GR komt volgens mij qua binnendiameter van de cup overeen met:<p>1-1/2 van Bach<br>14 van Schilke<br>16 van Yamaha<br>2 van Warburton<p>Toch zijn de standaard GR-rims ietsje anders. Als je eenmaal de koop besluit zou ik Garry even mailen en vragen welke GR nu het best voor jouw past, ook qua rim enzo. Hij heeft verschillende rimdesigns en er zal wel een tussenzitten die goed op jouw hedendaagse Bach of Schilke lijkt. Hij geeft echt heel goed advies.<br>Ze zijn inderdaad verschrikkelijk duur en het wordt misschien tijd dat een Belgische of Nederlands winkel ze importeert zodat ze een beetje goedkoper worden? Brassimport?<br>Toch vind ik persoonlijk dat ze het waard zijn maar wat voor de één past, past daarom weer niet voor de ander hé. Ik persoonlijk ben echt héél tevreden over dit mondstuk. Qua design is het ook heel leuk vind ik.<p><p><p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 11:26 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Nog iets vergeten, ziehier een interview met Garry Radtke van OJ: (OJ's trumpet site)<p>http://abel.hive.no/trumpet/interview/gr/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 124 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.