trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Schilke Mondstukken - ervaringen of tips
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 15:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 13:30 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
Citaat:
Quote: kennyvh ( 22:34 op 2 april 2002 )<p>Bij Schilke zijn er maar twee mogelijkheden:<p>"Je houdt heel veel van de rims of je verafschuwt ze."<p>
<p>Dit klinkt als mijn ervaring: <br>Ik heb een schilke X4 trompet, en ben nog geen instrument tegengekomen waar ik 'm voor zou inruilen, maar alle schilkemondstukken die ik geprobeert heb (o.a. 14A4A, 20A, 18c3D (kreeg ik erbij i.p.v. Bach 1C), 22), vond ik helemaal niks. Met name de rand: hij glijdt van mijn lippen af, en je kan aan de binnenkant eigenlijk niet voelen waar de cup begint. Bach mondstukken bevallen mij prima. (tot nu toe 3C, 3E en 1C)

_________________
Bigband "The Caledonians"
Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 14:01 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik ken dat gevoel... Dat zijn nieuwe Schilkemondstukken: zo zijn zo glad dat ze op je lippen rondzwalpen van links naar rechts en van boven naar onder. Het hangt van het feit af of je met vochtige lippen speelt of niet of je dit al-dan-niet kent. Ik speel ook nooit op gold plated mondstukken omdat dat bij mij net hetzelfde effect heeft als een nieuwe Schilke. Maar in m'n GR Silver plated heb ik nu alles gevonden... Schilke is daarom bij mij niet meer aan de orde dus heb'k het probleem niet meer.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2002 14:37 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Tenzij, m'n oude 14A4a, die gebruik ik nog op Eb-trompet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2002 11:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Kenny, als ik GR zou gaan importeren worden ze er niet goedkoper op. De dollar is momenteel zo hoog dat het niet leuk meer is om spullen uit de VS te halen.<p>Bovendien ben ik al importeur van Warburton en Bush en daar heb ik eigenlijk wel genoeg aan op dit moment.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2002 14:04 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
:)--'''--<<p>Edited by: jazzyman


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2002 15:55 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Citaat:
<p>Bovendien ben ik al importeur van Warburton en Bush en daar heb ik eigenlijk wel genoeg aan op dit moment.<p>
<p>Het zou best wel leuk zijn maar ik begrijp je compleet hoor Hans. Importeren aan zo'n $-koers is niet evident. Als je dan trouwens nog alle modellen in voorraad moet hebben, dan is de fun en de winst er voor de importeur ook vanaf. Ik ben ervan overtuigd dat kleine muziekwinkels zich soms financiël 'verslikken' aan wat ze in voorraad hebben aan mondstukken. En kheb ook al veel geweten als men dan een mondstuk koopt men er toch weer iets speciaals aan wil zoals een gouden rim of heavyweight model en dat dat dan toch moet besteld worden. Zo hebben de winkeliers waarschijnlijk soms vele voorraden die ze niet kwijtkunnen. Gelukkig kunnen ze dan een Rensink vragen...<p><p><p><p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2002 00:13 
Offline

Geregistreerd: 28 jun 2002 23:58
Berichten: 1
Ron schreef:
Hallo trompeteurs,<p>Heeft er iemand ervaring met de mondstukken van schilke. En waarin verschillen deze van de mondstukken die in dit forum regelmatig de revue passeren.(callet, tilz, bach, bush,enz.)<p>groetjes Ron


Ik speel al een aantal jaren op een 14a4a en een 6a4a voor het betere gilwerk. Heb verschillende mondstukken geprobeerd maar ben toch steeds weer teruggekomen op deze twee types.
Het enige wat werkt is om een goeie zaak uit te zoeken en uit te proberen. Neem wel iemand mee om te luisteren, scheelt een hoop onzekerheid lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.