Ruli schreef:
...als je nu op een mondstuk speelt dat overeen komt met een VB 1X dan zou je op zoek kunnen naar een mondstuk dat overeenkomt met een VB 1B, 1C, 1CW, 1D of 1E...deze hebben vlgs de catalogus dezelfde rand maar een ondiepere cup, jouw keuze is zo groot omdat je bijna op het grootste en diepste mondstuk speelt uit de VB range.
Voorheen dacht ik ook dat het fijn zou zijn om dezelfde rand te hebben voor klassiek en lead, zo speelde ikzelf VB 1B voor klassiek en VB 1E voor lead. Ik ben er achtergekomen dat een VB 3D naast mijn VB 1B toch beter werkt voor mij wanneer ik lead speel. Probeer het uit zou ik zeggen.
Dit moet in de krant.
De wereld stond even stil.
Ruli die niet op Monette speelt. Het moet niet veel gekker worden... Straks ga je me nog vertellen dat de kerstman echt bestaat...
Maar alle gekheid op een stokje.
Ik gebruik voor alles wat ik doe dezelfde rand. Want inderdaad, dat maakt het gevoel op je lippen zo klein mogelijk.
Maar ook heb ik ervaren dat dat juist helemaal niet het beste hoeft te zijn.
Namelijk: bij GR werkt dat voor mij uitstekend. Bij Bob Reeves werkte het in mijn nadeel. Bij Bach, kon ik geen randen vinden die hetzelfde aanvoelden.
Bovendien; wat iemand hierboven mij ook al schreef: een 43ES is echt vreselijk ondiep. En hij was niet de enige die zijn lippen in de cup vastspeelde.
Daar heb ik mee geexperimenteerd, en ik was blij dat er ook een 43S bestond.
Bovendien moet je je afvragen of zo'n groot verschil (tussen een 1X en een 43ES zitten letterlijk 100-den gradaties) wel wenselijk is, en zoja voor hoelang (in verband met bottom-out, zoals ze dat in Amerika noemen). Als je namelijk eerst een uur op een 1X speelt, zou het zomaar eens kunnen zijn, dat de gewenste hoge noten er op een 43ES helemaal niet meer uitkomen...