trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bob Reeves
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 04 nov 2012 20:40 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik ben zelf ook een "3C-speler" en heb ook de 43M, 43S en 43ES geprobeerd. Om de één of andere reden kan ik daar minder goed op weg. Dat heeft voor mij vooral te maken met de vorm van de rand. De ES-cup had voor mij trouwens ook te veel weerstand. Volgens de website van Bob Reeves (zie mouthpiece-advisor) kom je als 3C speler op een 42M. Ik heb nu een 42S maar die heeft wat teveel weerstand vind ik. Misschien de combinatie S-cup met 69 of 692 backbore want die schijnen veel opener te spelen (iemand hier met ervaringen???). De andere optie die ik overweeg is een Reeves 3C classical mondstuk en daarnaast een S/69 in combinatie met eenzelfde Reeves 3c rim. Ik ken een professionele trompettist die ook moeite had met de Reeves randen en hij heeft Bob Reeves twee Bach 3C mondstukken gegeven en daarvan de rims laten verwijderen om deze vervolgens als screw-rims op een C-cup en S-cup laten plaatsen. Dit is een vrij kostbare operatie, maar hij is er zeer tevreden mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 09:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Heej Ik speel op een 43,5 S (heb nog een 43.5 m liggen, mag je wel eens proberen. Kan hem aan Thomas meegeven?) en doe daar alles op. klassiek, jazz, pop de hele rataplan:)
Vind hem ook niet "ondiep" klinken. Was even wennen in het begin maar heel comfortabel:)
Eric V speelt ook op een 43S en je kunt niet zeggen dat die dun klinkt denk ik...
Stuur me ff een FB of priveberichtje ok?

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 09:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Laat ik er gelijk ff een vraag aan vast plakken.
IK speel trp op een 43.5 S en bugel op een 42 FL (das eigenlijk toeval omdat ze bij de winkel waar ik die 42 kocht op dat moment weinig hadden liggen en het wel ok voelde).
Ik klink best ok op die FL maar vraag me af of het zin heeft om bijvoorbeeld een 43 FL te proberen?
Heb er wat over gelezen maar wellicht heeft 1 van u er zelf ervaring mee?
De 42 voelt soms wat "klein". Ik vraag me af of de 43 dat op zou lossen...
Eh... SHOOT!
senk joe

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 11:19 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Hey, Joost. Ik heb een tijd geleden op een Reeves 43FL gespeeld en ik kan je zeggen dat dit toch wel groter aanvoelt dan de 42 rim. Mij lijkt trouwens een 43,5 FL een betere match met je trompetmondstuk. Maar dat zal jezelf het beste weten.

Reeves is ongekend populair bij de profs. Volgens mij speelt de hele Metropole trompetsectie erop. Ook solisten als Rik Mol en Jan van Duikeren zijn vaste bespelers. Dan doe je volgens mij toch iets goed als mondstukkenfabrikant. Ik dacht trouwens dat Eric Vloeimans op een 43C3 speelde? Mwahh, die klinkt overal goed op.......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 11:23 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Bob zelf adviseert mij de 42. Omdat die het dichtst bij de 66 van GR zou liggen. Heb jij daar iets van vergelijk bij?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 12:00 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik heb nu een 42S thuis maar die voelt toch wel wat klein aan. Misschien dat een 42M of 42C beter speelt voor mij. Ondanks het vergelijk van Reeves 3C > 42 rim speelt veruit de meerderheid van de "voormalige" 3C spelers op een 43. Mij is wel eens verteld dat je moet volhouden als je overstapt op een Reeves omdat het toch anders aanvoelt dan bv. een Bach. Ik heb zelf de 43 na een weekje of twee al weer weggedaan maar dat zou ik een volgende keer toch niet meer doen. Volhouden en dan na een een weekje of 4- 5 weet je het wel. Kortom; wordt vervolgd....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 06 nov 2012 12:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
ik heb nog een 42 S zonder Cup volgens mij... heb je niet zo heel veel aan dan... mmh... Wil binnenkort zelf maar eens langs pfeiffer rijden die hebben 42 en 43 liggen... geen 43.5
Om nou meteen te kopen en er achter te komen dat 42 eigenlijk net zo tof is... toch beetje zonde van de centjes...
feitelijk...
mmmh
Wil die 43.5 M wel met Thomas meegeven?
laat maar weten
Eric V speelt op een 42 (wellicht .5) S bij mijn weten en die klinkt idd overal goed op:) (Wat mijn streven ook is eigenlijk... en laten we eerlijk zijn... het zit toch uiteindelijk altijd in het ventje... tuurlijk in een vrachtwagen zul je geen race winnen maar als je tecnniek hebt blijf je wel een goed chauffeur :) )

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 28 feb 2013 14:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik heb ze binnen.
Een eerste indruk:
De 43 c geeft flink wat weerstand. Gaat ook niet bijzonder ver in de trompet. Misschien op termijn bij Adams een verstelbare reciever op mijn trompet. Ondanks de verhoogde weerstand toch een mooi helder geluid en betere ondersteuning tot het einde. De rand is wat breder en dat is heel erg wennen. Zal de komende tijd de GR aan de kant doen om maximaal te wennen aan de reeves.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.