Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Trompettor
|
Berichttitel: Geplaatst: 21 mei 2006 20:24 |
|
|
camel schreef: ( ergens heb ik het vermoeden dat je dyslectie hebt )
In de hall of shame ermee
Dyslectie? Nee toch he
_________________ Met een Van Laar is niets te zwaar.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
broek76
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 mei 2006 23:58 |
|
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
|
|
volgens mij is het gewoon msn taal ik kom er ook niet helemaal uit.
maar om het meteen op dyslectie te gooien gaat toch wat ver.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
wimme
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 jun 2006 16:15 |
|
Geregistreerd: 07 mei 2006 12:51 Berichten: 3 Woonplaats: Mopertingen
|
op trompet heb ik voorlopig ook alleen maar een DW 3C en het is echt een slecht mondstuk vind ik. rande voele veel te scherp aan en niet echt veel souplesse.
maar op bugel speel ik op 4FL en dit zijn dan wel zeer goede mondstukken.
vraagt wel nogal wat techniek eer je er fatsoenlijk op speelt 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 jun 2006 17:04 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36 Berichten: 321 Woonplaats: Achel, Limburg (B)
|
Ik ben op bugel overgeschakeld naar DW 2FL en tot nu gaat dat vrij goed. (de hoogte is wel nog wat afzien, maar je moet toch voor iets repeteren he  )
Ben dan ook van plan op mijn cornet ook eens een "grotere pot" uit te proberen, waarschijnlijk een DW2
Bij ons in de fanfare proberen we zoveel mogelijk op grote bugelmondstukken te spelen (2FL of 2BFL), dat geeft de dikste, warmste bugelsound. Als je pas overschakelt, is het wel even een aanpassing!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
pim
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 jun 2006 18:53 |
|
Geregistreerd: 30 apr 2006 16:01 Berichten: 352 Woonplaats: Hilversum
|
|
tja... alles leuk en aardig, maar geloof niet dat dit een hele nuttige discussie is.
zelf speel ik veel op een 7c, geeft mij van de mondstukken de meeste klank en vollume, en ik lever niets in wat hoogte betreft. maar een ander mondstuk eveneens 7c, heb ik een stuk minder volume en hoogte mee. dus mis eigenlijk een beetje het punt van gewoon opnoemen welk mondstuk je hebt. kan aan mij liggen natuurlijk, maar dan hoor ik dat graag
_________________ dyslectjies... dislektis.. dyeisle... uhm... niet goed kunnen schrijven
"Death smiles upon us all, all we can do now, is smile back"
"live and be happy, tomorrow will be worse"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 jun 2006 20:28 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
Jan H schreef: Bij ons in de fanfare proberen we zoveel mogelijk op grote bugelmondstukken te spelen (2FL of 2BFL), dat geeft de dikste, warmste bugelsound. Als je pas overschakelt, is het wel even een aanpassing!
Ik geloof dat het verschil in klank tussen twee spelers vele malen groter is dan het verschil in klank tussen twee mondstukken. Ik vind het altijd een beetje akelig als orkesten van hun leden verwachten dat ze op een bepaald mondstuk of instrument spelen. Volgens mij voldoet voor de een een Bach beter, en voor de ander Denis Wick. Speler A kan op een Bach warmer klinken dan speler B op een Denis Wick, en ga zo maar door. Ik vind altijd dat je dit per geval moet bekijken: heeft een bugelist in het korps een te scherp geluid, attendeer hem of haar dan daarop, en adviseer hem of haar op een dieper of groter mondstuk te gaan spelen. Heeft iemand te weinig definitie, of een slecht hoog register, laat hem of haar dan eens een Bach of Yamaha proberen! Volgens mij krijg je met die aanpak het beste eindresultaat qua samenklank.
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 jun 2006 08:04 |
|
|
Yamahaddatdangezegd schreef: Ik geloof dat het verschil in klank tussen twee spelers vele malen groter is dan het verschil in klank tussen twee mondstukken. Ik vind het altijd een beetje akelig als orkesten van hun leden verwachten dat ze op een bepaald mondstuk of instrument spelen. Volgens mij voldoet voor de een een Bach beter, en voor de ander Denis Wick. Speler A kan op een Bach warmer klinken dan speler B op een Denis Wick, en ga zo maar door. Ik vind altijd dat je dit per geval moet bekijken: heeft een bugelist in het korps een te scherp geluid, attendeer hem of haar dan daarop, en adviseer hem of haar op een dieper of groter mondstuk te gaan spelen. Heeft iemand te weinig definitie, of een slecht hoog register, laat hem of haar dan eens een Bach of Yamaha proberen! Volgens mij krijg je met die aanpak het beste eindresultaat qua samenklank.
OK, je hebt gelijk. Ik bedoelde ook niet dat we mensen "verplichten" om op een bepaald mondstuk te spelen. Het gaat meestal ongeveer zoals jij zegt: suggesties van "probeer dit type mondstuk eens"
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 13 jun 2006 08:06 |
|
|
pim schreef: tja... alles leuk en aardig, maar geloof niet dat dit een hele nuttige discussie is. zelf speel ik veel op een 7c, geeft mij van de mondstukken de meeste klank en vollume, en ik lever niets in wat hoogte betreft. maar een ander mondstuk eveneens 7c, heb ik een stuk minder volume en hoogte mee. dus mis eigenlijk een beetje het punt van gewoon opnoemen welk mondstuk je hebt. kan aan mij liggen natuurlijk, maar dan hoor ik dat graag
Bedoel je dat je een verschil merkt tussen twee mondstukken die eigenlijk volkomen identiek zouden moeten zijn? Vreemd...
Waar zou dat dan volgens jou aan liggen? Is er toch een verschil tussen de "identieke" mondstukken? (door variatie in de productie of zo?)
|
|
| Omhoog |
|
 |