Citaat:
Als je dat geblaat van Monette toch niet gelooft dan had je misschien beter een Kanstul-kopie kunnen kopen/bestellen, had je nog geld over gehad voor Kanstul kopie FL(ugel) mondstuk, gaat je bugel een stuk beter van klinken....
was ook een mogelijkheid. maar daar zit levertijd op. Toeval wilde dat een collega over paar weken hier komt en die neemt hem mee. Dus dat spaart lekker wat import en verzendkosten. Ik weet trouwens niet of ik dat "geblaat" van Monette wel of niet moet geloven, maar de paar mondstukken waarop ik gespeeld heb vind ik wel heel super. Ik had een goede kopie B6L (OBRAC Valencia), maar hier was de rand niet identiek aan de B6. De nieuwe B6LD S1 heeft is dat wel (en is een fractie dieper). Maar die spanjaarden hebben alleen de wat oudere modellen.
Voor een goed flugel mondstuk houd ik me nog aangeboden. Ik heb twee Monetten (of monnettes

)geprobeerd, Ook weer heel zuiver (hoe doen ze dat!) maar iets te ondiep, en daardoor te helder voor mijn B1. Laatst een 14F4 GP geprobeerd maar die ging vreemd genoeg helemaal dichtzitten, dus voorlopig maar weer op de Tilz verder.
Wacht wel tot Hub wat ontwikkeld heeft. Dat zal vast wel mooi spul worden.
Wat een gezwam, wat ik dus eigenlijk zeggen wilde is dat ik ook geen problemen heb met verschillende mondstukken (Tilz cup is 17 mm, de monettes 16,5) maar je moet ze wel regelmatig beide bespelen, anders gaat bij mij de sound wel weg.
Zo nu weer werken..