trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Vincent Bach ??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 07:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vincent Bach ??
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 21:55 

Een vraagje. Ik speel momenteel op Vincent Bach 3C, maar ik ben op zoek naar iets anders. Mijn vraag is nu, bestaan de maten (want dat weet ik dus niet):

5E of 5EW
3E of 3EW

?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 22:00 

Ben zelf al op het spoor gekomen van 3E. Waarschijnlijk mijn vraag mee beantwoord :P Toch reacties welkom :wink:

Ik heb namelijk een mondstuk nodig met een waarschijnlijk wat bredere rand. Staat daar die W voor? Anders ga ik eens kijken voor een 3CW. Want 3E is dus weer ondieper he?

Profiel  

Berichttitel: vb
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 22:19 
Moderator

excuus : bericht was bedoeld als PB :oops:

Laatst bijgewerkt door diederik op 10 jan 2007 08:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2007 01:04 

http://www.bachbrass.com/mouthpiece/mouth2.php

Wat zoek je precies? Een ondieper mondstuk? Ik las uit eerdere posts dat je daar nogal op tegen bent. Of zoek je alleen een bredere rand?

Zoals je in bovenstaande folder kunt lezen is het cijfer bij Bach een maat voor de diameter van de rand, en de letter een aanduiding voor de diepte. Helaas hebben bij Bach de mondstukken met hetzelfde cijfer niet dezelfde rand, dus een 3C rand is zeer verschillend van een 3E rand. de 3CW-rand is inderdaad een stuk breder dan de 3C-rand.

Waarom zoek je een bredere rand? Meer uithoudingsvermogen? Houd er rekening mee dat een bredere rand ten koste gaat van je flexibiliteit!

Succes met verder zoeken

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2007 16:47 

Yamahaddatdangezegd schreef:
http://www.bachbrass.com/mouthpiece/mouth2.php

Wat zoek je precies? Een ondieper mondstuk? Ik las uit eerdere posts dat je daar nogal op tegen bent. Of zoek je alleen een bredere rand?

Zoals je in bovenstaande folder kunt lezen is het cijfer bij Bach een maat voor de diameter van de rand, en de letter een aanduiding voor de diepte. Helaas hebben bij Bach de mondstukken met hetzelfde cijfer niet dezelfde rand, dus een 3C rand is zeer verschillend van een 3E rand. de 3CW-rand is inderdaad een stuk breder dan de 3C-rand.

Waarom zoek je een bredere rand? Meer uithoudingsvermogen? Houd er rekening mee dat een bredere rand ten koste gaat van je flexibiliteit!

Succes met verder zoeken

Het gaat vooral om dat het mondstuk beter blijft 'staan' en niet gaat schuiven als ik vermoeid raak. Dit is een gevolg van het feit dat ik jarenlang met een verkeerde mondzetting heb gespeeld. Het blijkt dat het 7EW mondstuk dat Willy meebracht beter bleef staan (7 is natuurlijk te klein, maar het ging even om de rand). Het 3B bleek ook iets beter (wat eigenlijk onlogisch is, maar jij zegt nu dat alle randen verschillen), maar daarop is mijn toon wat minder (ik heb al een ronde en warme toon, dus een dieper mondstuk zou dubbelop zijn, de 3C klonk wat briljanter). Volgens mij gaat het dus om de 'W' en omdat ik op de 3C het best klonk, lijkt me de 3CW de beste optie wat dat betreft. Willy zei alleen dat ik wat meer mondstukken moet meebrengen om eens wat te proberen.

Kortom: het gaat vooral om de rand. Maar op welke manier verschillen al die randen dan? Zijn ze iets ronder of zo?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2007 17:14 

Je vliegt van 3B, via 3E weer naar 3C met een bredere rand! Op deze manier zal je niet veel wijzer worden, vrees ik!

Mijn eerste reactie zou zijn: studeren zodat je minder snel vermoeid raakt en went aan je nieuwe mondstand! Maar ik heb bij jou niet het gevoel dat je (te) weinig studeert, dus is mijn tweede reactie: zoveel mogelijk mondstukken uitproberen! Daar wordt je veel wijzer van dan hier maar een beetje gissen!
En waarom moet het per se Bach zijn?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jan 2007 17:24 

Dehaanmuziek schreef:
Je vliegt van 3B, via 3E weer naar 3C met een bredere rand! Op deze manier zal je niet veel wijzer worden, vrees ik!

Mijn eerste reactie zou zijn: studeren zodat je minder snel vermoeid raakt en went aan je nieuwe mondstand! Maar ik heb bij jou niet het gevoel dat je (te) weinig studeert, dus is mijn tweede reactie: zoveel mogelijk mondstukken uitproberen! Daar wordt je veel wijzer van dan hier maar een beetje gissen!
En waarom moet het per se Bach zijn?

Haha, ja het klonk een beetje warrig, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Laat ik zeggen dat het voor mij en mijn docent redelijk duidelijk is wat ik nodig heb, maar dat ik hier probeer om misschien nog wat adviezen/ideeen op te doen. Het hoeft natuurlijk niet per se Bach te zijn, maar dat zijn tot nu toe de mondstukken waarop ik het best speel. Met de nieuwe mondstand ben ik volop bezig, dat komt wel goed, maar een (beter) passend mondstuk is natuurlijk altijd handig. En alle randen (zoals Roel hierboven zegt) verschillen blijkbaar, dus het wordt inderdaad een kwestie van uitproberen. Ik noem nu de E en de 3B omdat hij die mondstukken toevallig bij zich had gisteren.

Profiel  

Berichttitel: randen
BerichtGeplaatst: 10 jan 2007 18:24 

Waarom ga je niet eens gezellig bij Hans langs? Die heeft een mondstukkenmerk dat wel een begrijpelijke codering heeft, da's een stuk makkelijker zoeken. Warburton is de naam.
Van Bach monstukken wordt je helemaal gestoord; de ene 3c lijkt niet eens op de andere 3c.....

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur