Ik heb even een vraagje. Ik speel al enige tijd trompet, maar ik ben in de loop der jaren mijn mondstuk scheef op mijn mond gaan zetten. Nu vind ik dit persoonlijk niet zo mooi uitzien, en als ik mijzelf dwing om het mondstuk recht tegen mijn mond te zetten, is het erg moeilijk om de hoge noten te spelen.
Daarom de vraag: zal dit verholpen kunnen worden door het aan laten meten van een mondstuk, zodat ik het mondstuk weer recht op mijn mond kan zetten.
Of heeft dit puur met techniek te maken? (en dit dus opnieuw moet aanleren?)
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
Volgens mij heeft het niets te maken met je mondstuk, maar puur hoe de stand van je lippen/tanden is.
Ik ken diverse (goeie) trompettisten die het instrument scheef plaatsen. Puur omdat de luchtopening niet precies in het midden zit.
Ieder ander mondstuk zet je ook scheef op je lippen, dus dit lijkt mij de verkeerde motivatie om uit te kijken naar een ander mondstuk.
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
Niemand heeft het mondstuk exact midden op zijn mond staan.
En zoals eerder gezegd, er zijn genoeg mensen die het mondstuk zichtbaar scheef hebben staan.
Zoek bv. op Youtube naar:
Jon Faddis; Matthias Höfs; Christoph Baerwind etc.etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen