trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Prijsverschil
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 apr 2026 11:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006 10:25 

prijs/kwaliteit verhouding :evil:

Profiel  

Berichttitel: bach mondstukken
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006 16:53 

ik heb laatst via ebay een vincent bach corp. 3C mondstuk gekocht, speelt wel lekker, alleen een collega trompettist bij een band waar ik in speel zei dat het wel eens een "namaak bach mondstuk" zou kunnen zijn, want op zijn 3c mondstuk staat vincent bach 3C ofzo... naja ksnapte zijn verhaal niet helemaal , maar zou het waar kunnen zijn wat hij vertelt?...
back on topic: hier bij de muziekwinkel vragen ze zo 81 euro voor een nieuw VB mondstuk terwijl je hem bij een nederlandse internet winkel voor maar 50 euro kunt kopen: dan heb je hem binnen 2 daagjes ofzo in huis...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006 17:18 

Hoeft geen nep te zijn. Bach heeft lange tijd lopen klojoën met lettertypes. Groot, klein, met corp., zonder corp.
Een veel groter probleem is dat je je af moet vragen of het wel een 3C is want daarin zijn ze niet bepaald consequent. Maar als het bevalt, gewoon houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006 20:07 

Hans schreef:
Een van de redenen waarom ik geen Bach verkoop :wink:

Hoe werkt dat eigenlijk... Ga je naar een trompetbouwer toe om te vragen of je zijn instrumenten mag verkopen of komt de bouwer zelf leuren of je zijn instrumenten in je etalage wil leggen?

groet
Ruli

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006 21:05 

Het gebeurt beide.
Bij de grote merken met nationale of internationale distributeurs bestel je ze gewoon bij dat betreffende bedrijf, bv GeWa, BIN of JIC.
Bij de kleinere bouwers kun je zelf afspraken maken. Zo heb ik dat voor de benelux gedaan met Eclipse, Taylor en Straub. Pfeiffer met Reeves en Calicchio. Op dat moment ben je dus zelf ook distributeur geworden.
Maar er zijn ook wel bedrijven die naar jou komen om te vragen of je hun spullen wil verkopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006 07:27 

Monette is in mijn ogen ook een kleine bouwer, waarom is er niemand op het idee gekomen eens een afspraakje met David te maken(in Nederand eo)? Al is het alleen maar vanege zijn mondstukken. Of kom ik dan weer op de prijs/kwaliteit verhoudings verhaal? Ik weet niet of Taylor ook mondstukken draaid maar als je een beetje mooie toeter van Andy wil dan zit je toch ook al flink in de richting(de helft ongeveer toch?).

groet
Ruli

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006 10:23 

Taylor heeft geen eigen mondstuk lijn. Hij werkt samen met Jazztec. Bij een instrument zit een standaard 3C in megatone uitvoering, alleen kan hij wel elk mondstuk maken wat je er zelf bij wilt hebben, kwestie van opsturen en namaken. Ik doe dat geregeld voor klanten. Dat is overigens zonder meerprijs, kom daar bij Bach of Yamaha maar eens om :lol:

De nieuwe modellen van Taylor zijn trouwens niet meer zo duur, vanaf € 2700,-

Ik heb wel overwogen om Monette mondstukken te gaan voeren maar er zijn nogal wat modellen en om nou weer ruim € 20.000,- te gaan investeren om van alles 1 op voorraad te hebben, tsja.... Inderdaad prijs/kwaliteit verhouding. Als je ziet hoeveel Monette-mondstukken worden aangeboden op eBay, is de Kanstul versie misschien een beter en minder prijzig alternatief.

Profiel  

Berichttitel: are you experienced?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2006 14:32 

Ik heb ervaring met www.mouthpieceexpress.com en wel hele aardige. Je bestelt dingen online en ze worden -al dan niet met een extraatje U aangeboden door de duane- netjes thuis bezorgd. Op zich wel een aardig systeem maar ik zou m'n spullen liever bij een winkel kopen. Dan kan je nog 's wat uitproberen en een deal maken om mondstukken op zicht mee naar huis te nemen. Helaas zijn bijvoorbeeld Curry mondstukken niet in Nederland te koop dus vandaar dat ik vriend van de mouthpieceexpressman ben geworden.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur