trompet.nl > forum > Toon onderwerp - nieuwe bach stradivarius
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuwe bach stradivarius
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 14:53 

ik ben van plan om (eindelijk) een bach stradivarius te kopen, maar ik zit nog in twijfel met sommige dingen:
- het wordt wel zeker een 180 of LR 180 (met reversed leadpipe of zo)
- ik zou zeker voor een L bore kiezen (heb nu een yamaha 6335 met ML bore), zou dit een goeie keuze zijn, of zou ik weer een ML nemen of direct zelfs een XL ?
- dan heb je de "bell": 37 is standaard voor ML, dus deze niet. 43 of 72 ??? ik weet het niet
- en dan heb je nog eens oneindig veel keuzes qua lak of kleur of zo....

help me !!!!!!!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2003 16:18 

Het lijkt mij een heel goed idee om te kijken of je ergens een paar van de configuraties zoals je hierboven noemt te proberen. Een goede trompet vinden is heel persoonlijk, wat voor de één geweldig speelt is voor de ander helemaal niks. Zorg dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, om even te proberen, maar vooral om te luisteren.
Neem vooral de tijd. Plus: mondstukken maken ook een wereld van verschil, alleen wordt het nu alleen nog maar ingewikkelder, kortom: proberen is de enige manier!
Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2003 13:11 

Ik zou niet te veel op cijfertjes en letters afgaan,... Kijk naar Hub... ik weet nu nogsteeds de details van m´n trompet en hij speelt als een tierelier.. :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2003 14:09 

ik denk dat ik zal gaan voor een gewone 180 met een L bore en een 25 of 43 bell en alles verzilverd. goeie keuze denk je ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2003 12:13 

JUST TRY!!!!!

Alleen daarmee kom je het te weten. En inderdaad laat je niet gek maken door de cijfers. Zeg tegen de man/vrouw waar je gaat proberen de grote lijnen die jij wilt in je trompet. grote/kleine boring eetc. Dan moet de andere kant deskundig genoeg zijn om iets passends te kunnen vinden en dan moet jij weer oordelen natuurlijk of je het wat vind.

KEEP TRYING!!!

Jan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2003 18:38 

Je moet eens naar Adams gaan, die hebben een systeem bedacht waardoor je een eigen combinatie (van Bach of andere onderdelen) in elkaar kunt schroeven dmv imbus verbindingen. Ik heb een tijdje geleden wat verschillende combinaties uitgeprobeerd en vond het erg interessant. Je kunt dan eventueel later een andere leadpijp of beker erop zetten.

Voordat je een trompet koopt moet je je eerst afvragen wat voor een geluid je wilt en waar je hem voor gebruikt, dan valt de helft van de mogelijkheden waarschijnlijk al af. Daarna zoveel mogelijk trompetten uitproberen, dat is sowieso het leukste onderdeel van een trompet kopen. Daarna als je er een uitgezocht hebt (het liefst samen met iemand anders als referentie) vrag enof je hem een weekje mag uit proberen. Meestal klinkt hij dan toch anders (meer van je eigen geluid) dan tijdens het uitproberen in de winkel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 11:48 
Moderator

Aha datzelfde systeem waar Spiri ook mee werkt in zijn Spiri-Vario??
Dat werkt nog best wel goed ook

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 nov 2003 13:49 

veldkampbrass schreef:
Voordat je een trompet koopt moet je je eerst afvragen wat voor een geluid je wilt en waar je hem voor gebruikt, dan valt de helft van de mogelijkheden waarschijnlijk al af.

wel, ik heb de trompet voornamelijk nodig in een harmonie, in een fanfare en in een jeugdorkest waar ik 1e trompet speel. Dus is het belangrijk dat ze goed klinkt met anderen en ook goed kan doorkomen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur