trompet.nl > forum > Toon onderwerp - een al wat oudere bach stradivarius
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 10:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: een al wat oudere bach stradivarius
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 18:52 

Ik heb momenteel een wat oudere bach stradivarius op proef... uit 1975/1976, de lak is er al aardig af op veel plaatsen: vooral de bekende plaatsen, maar hij speelt wel lekker, ik wil hem misschien kopen voor derbij, ik vraag me alleen af waar ik op moet letten voor ik hem definitief koop, iemand tips?..
was het een goed jaar voor bach?
het is trouwens het standaard type 180 ML 37...

groet, Pim

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 18:54 

Als jij hem goed spelen vind ook als je er langer op speelt en alles doet het qua mechaniek etc etc behalve de lak dan maar dat is mooi vind ik en de prijs is goed? Kopen!!!

wat moet hij kosten??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 18:57 

Owja, je moet wel even in de gaten houden of je niet je vingerstand teveel moet gaan veranderen, het is natuurlijk een oud beessie en de vorigen eigenaar heeft waarschijnlijk niet dezelfde vingerzetting als die van jou dus kijk even of de ventielen goed lopen in jou eigen vingerzetting, kijk ook alle losse delen even na of ze los zitten etc etc.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 19:10 

hoi bas dank je voor je snelle antwoord... ja hmmz die vingerzetting daar heb je een punt... dat moet ik eens kijken, want het eerste ventiel blijft soms hangen... ma nadat ik een paar drupjes olie heb toegevoegd loopt hij weer prima dus.. :roll: ... hij moet 500 euro kosten trouwens....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 19:12 

500 euro.. nou das echt geen geld man, als hij alles doet wat je vind dat ie moet doen gewoon kopen, mocht het niks zijn verkoop je hem aan mij door :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 19:18 

dank je bas.. denk ook dat ik het maar gewoon doe, want tja hij speelt gewoon lekker... hij intoneert net zo goed als mijn yamaha xeno hij klinkt alleen niet zo warm maja 2 dezelfde toeters heb je ook nix aan he;-)...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 19:35 

Dat hij niet zo warm klinkt kan kloppen, volgens mij is de 37 beker meer bedoeld voor lead en pop etc etc maar dat weet ik niet zeker daar kan misschien Erik antwoord op geven??
Maar je hebt er een goede trompet voor!!
En je Xeno is en dat ligt natuurlijk ook aan welke soort het is meer allround maar kan met het goede mondstuk ook erg lekker screamen..

Profiel  

Berichttitel: Re: een al wat oudere bach stradivarius
BerichtGeplaatst: 02 jan 2006 22:55 

trompet schreef:
Ik heb momenteel een wat oudere bach stradivarius op proef... uit 1975/1976, de lak is er al aardig af op veel plaatsen: vooral de bekende plaatsen, maar hij speelt wel lekker, ik wil hem misschien kopen voor derbij, ik vraag me alleen af waar ik op moet letten voor ik hem definitief koop, iemand tips?..
was het een goed jaar voor bach?
het is trouwens het standaard type 180 ML 37...

groet, Pim

Nou Pim ik zou je willen adviseren om bij een(eerlijke) reperateur de trompet ff na te laten kijken.
Ik vind 500 euro toch wel erg veel nog voor een 30 jarige oude trompet.
Zelf heb ik in 1984 een nieuwe gekocht voor 2500 gulden, als jij dan nog 1100 gulden,even voor het gemak, moet betalen vind ik het nogal grof, jij niet?
Ik zie ook bij mijn collegatrompettisten dat de ventielen steeds vaker problemen geven, ook toeters van een jaar of 20 oud,net als die van mij destijds.
Nogmaals laat het ff nakijken bij de reperateur, geef hem bv 20 euro ofzo, en je speelt op zeker.
Overigens kun je aan de ventielen vaak al zien hoe er mee om gegaan is met die trompet.

Succes met je keuze, groeten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur