Afgelopen zondag keek ik naar een programma over Chet Baker en zag Erik Vloeimans ook spelen.
Ik dacht dat hij een Van Laar Oriam had, maar het leek wel of hij op een ander instrument speelde.
Iemand enig idee?
_________________ Every great artist has his off-days.... Charles Colin.
De V-Flow lijkt op een B8 als ik het zo zie. Maar Hub kennende zal ie wel op maat gemaakt zijn voor Eric. Volgens mij kun je de V-Flow gewoon bestellen mocht je dat willen.
Erik, ik heb zelf de V-Flow en dat is niet het instrument dat Eric Vloeimans bespeelt.
Toen ik pas bij Hub was heb ik het nog eens gevraagd: die van Eric is inderdaad meer een aangepaste B8, grotere beker, minder zwaar opgebouwd dan de Oiram of V-Flow.
De V-Flow is wel naar Eric vernoemd; er zijn er maar enkele verkocht, alle aan solisten.
Het is een mn vanaf het mondstuk zwaar opgebouwde trompet behalve dan de niet zo grote beker, welke erg dun is (0,4); de ventielhuizen zijn wel zwaar met ook zwaardere doppen (3 verschillende maten voor de optiek) maar het geheel is niet zo zwaar als bij de Oiram al lijkt hij er uiterlijk erg op.
Ik heb ook op de Oiram gespeeld doch dat is niet te vergelijken met de V-Flow.
de V-Flow spreekt veel lichter aan en klinkt iets compacter en iets meer open, doch het speelgevoel is wezenlijk anders.
Foto's ervan heb ik nog nergens gezien, misschien moet ik er maar eens een paar maken.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen