trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet zonder laklaag
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet zonder laklaag
BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 18:24 

Hallo, ik heb totaal geen verstand van trompetten. Ik wil een trompet kopen waar ik als beginner nog wel een beetje 'normaal' op kan blazen. Ik ben op zoek naar een trompet zonder laklaag, die dus een doffe uitstraling heeft. Naar welke merken of types moet ik dan op zoek gaan?

Alvast bedankt :wink:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2008 21:41 

Mag ik vragen waarom je perse een trompet zonder laklaag wilt?

Speel je al trompet, of wil je het gaan leren?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 09:58 

Kies als beginner gewoon een goeie trompet uit, voor een redelijke prijs. Ik zou zeker niet naar het uiterlijk kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:42 

Ik wil het gaan leren. Ik geef heel erg om uiterlijk.
Ik heb wat proberen te zoeken op het net en misschien kan ik de conclusie trekken dat het om de oudere trompetten gaat. Is het waar dat bijna alle trompetten die nu worden gemaakt een laklaag hebben?
Ik zag een paar mooie trompetten van Vega, zal wel een fortuin kosten, maar ik ben wel op zoek naar iets met hetzelfde uiterlijk. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij in de goeie richting kan wijzen.
Met name het uiterlijk van die Vega George en Vega Artistone spreken me zeer aan:
http://www.horn-u-copia.net/cgi-bin/yab ... 29650441/8

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:47 

Je kunt gewoon bij Hub van Laar een toeter kopen zonder dat ie gelakt is. Dat is nog goedkoper ook... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:49 
Jaime schreef:
Ik wil het gaan leren. Ik geef heel erg om uiterlijk.
Ik heb wat proberen te zoeken op het net en misschien kan ik de conclusie trekken dat het om de oudere trompetten gaat. Is het waar dat bijna alle trompetten die nu worden gemaakt een laklaag hebben?
Ik zag een paar mooie trompetten van Vega, zal wel een fortuin kosten, maar ik ben wel op zoek naar iets met hetzelfde uiterlijk. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij in de goeie richting kan wijzen.
Met name het uiterlijk van die Vega George en Vega Artistone spreken me zeer aan:
http://www.horn-u-copia.net/cgi-bin/yab ... 29650441/8

Als iets geen laklaag heeft hoeft het niet per sé oud te zijn! Je kan ook gewoon een goedkope trompet kopen en de lak eraf halen...

Als ik jou was zou ik geen trompet kopen vanwege het uiterlijk, als je dan gaat testen dan test je zowiezo al subjectief.

En je geeft aan dat je wilt beginnen met trompet spelen. Neem dan bijvoorbeeld een beginnerstrompet van Yamaha of een ander merk. Je bent dan niet veel geld kwijt voor als je trompet spelen niet bevalt!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 18:51 

Tuurlijk, uiterlijk is wel leuk. Maar als ik wat heb geleerd als trompettist is het wel dat het er helemaal niet zo toe doet. Het belangrijkste is een goede trompet. Als het dan ook nog een mooie is, is dat meegenomen. Ik bedoel: ik heb liever een verrotte trompet die fantastisch speelt, dan een supermooie waar je echt lelijk op klinkt. Maar goed, het is natuurlijk jou mening. Ik zou je wel willen helpen, maar ik weet niet zoveel van hetgene dat jij wilt weten.
Loop eens een muziekzaak binnen en leg je probleem voor, die kunnen vast wel helpen :D

EDIT: er waren wij er net een paar voor! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2008 22:49 

Net als de rest wil ik je nog een keer op het hart drukkken dat het uiterlijk niet alles is.
het kan zeker meespelen, ook ik vind lang niet alle trompetten/bugels er goed uit zien,
maar als eerst ga ik wel voor de klank.

wat voor jou nu belangrijk is, is zorgen dat je les krijgt,
zodat je vooruit gaat, en er plezier in blijft houden.
daarnaast moet je voor jezelf een buget stellen.
hoeveel wil je uitgeven? €200.-? €500? €1500? of heb je er nog meer voor over.

probeer dan eerste een tijdje ergens een instrument te lenen van een vereniging, orkest, of van een bekende. dan kan je vast op gang komen. als je dan een beetje kan spelen, en een redelijke toon kan spelen ga je naar een wat grote muziek zaak, en test je verschillende trompetten.
test binnen jou buget, maar laat iemand anders er ook een paar uitkiezen waar je dan blind op speeld. zo voorkom je dat je keuzes maakt op basis van prijs, merk, kleur, of vorm. met een beetje geluk is de trompet die jou het beste doet klinken er eentje die je mooi vind, en binnen je buget valt.

succes met je zoektocht, en laat eens weten wat het geworden is,
of als je vragen hebt, stel ze gerust, zoals je ziet zijn er genoeg mensen die je willen helpen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur