erikveldkamp schreef:
Jens Lindemann speelt ook op een Bergeron, het is dan ook een soort Bach ML72 maar dan wat verder door ontwikkeld.
Hij is gelukkig ook wat schappelijker geprijsd dan de Artist serie. Marketing...

De Bergeron voelt ook ongeveer als mijn Bach ( MLV72 ) Alleen spreekt hij iets makkelijker aan en "klikken" de noten beter op hun plaats. Dit was wel weer even wennen.... Maar vooral boven de balk blijft hij iets meer open en dat speelt ook weer makkelijker. De laagte is ook iets directer, zonder warmte te verliezen.
Inderdaad wat schappelijker geprijsd, maar ik vind ze er zeker niet voor onderdoen.
Marketing, tja....een paar grote namen aan instrumenten verbinden wekt uiteraard interesse....Alleen, ik BEN geen Wayne Bergeron ( wishful thinking )....al voel ik wel de gedachte achter zijn model trompet. Net als de Chicago C....Leuk dat John Hagstrom heeft meegewerkt bij de ontwikkeling, maar ik heb hem gekocht omdat het gewoon een ontzettend mooi en goed instrument is, waar ik heel veel plezier mee ga beleven in het orkest.
En ach, alles is relatief....over vijf jaar is er weer iets anders, beters, mooiers....en staan ze allemaal weer te koop bij vraag en aanbod...hahahaha...nee hoor