trompet.nl > forum > Toon onderwerp - ADAMS trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ADAMS trompet
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 14:38 

Geachte forumleden,

Onlangs op 2 trompetten van ADAMS gespeeld (L en XL boring) en ik moet zeggen dat het echte goede instrumenten zijn. De zuiverheid, intonatie en klank van deze twee types waren erg goed, zeker gezien ze bij Adams pas begonnen zijn met het bouwen van trompetten.
Ik denk dat met de Bugels en ook de trompetten die in aantocht zijn Adams een geduchte concurrent gaat worden voor menig instrument bouwer danwel merk.
Ik zou in ieder geval iedereen eens aanraden om eens op de trompetten te gaan spelen als je in de buurt bent van Adams, het is de moeite waard.

Groeten,

STRAUB

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 15:05 

Ik heb erop gespeeld paar maanden terug, toen waren ze nog onafgewerkt. Gelukkig was ik alleen zodat ik even op mn gemak kon spelen, maar ik was er niet kapot van. Op dat moment was de afwerking zeer matig, het soldeerwerk dan (maar het kan zijn zat ze nog niet klaar waren) maar verder deed het me niet veel. Ik vergeleek hem even met een kanstul (weet ff type niet meer) die ernaast lag maar die slotte echt beter. en de stemming was ook niet geweldig. Op de één of andere manier zat er een beetje dood geluid in ofzo, nu ik erweer over nadenk
Maar goed misschien hebben ze de laatste maanden de puntjes (ofhhh Punten) op de i gezet.
Wat vragen ze er eigenlijk voor? Kijk als het nu 800-900 euro is, dan ben je misschien minder kritisch als dat het het dubbele is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 15:43 

HanZsizzle schreef:
Ik heb erop gespeeld paar maanden terug, toen waren ze nog onafgewerkt. Gelukkig was ik alleen zodat ik even op mn gemak kon spelen, maar ik was er niet kapot van. Op dat moment was de afwerking zeer matig, het soldeerwerk dan (maar het kan zijn zat ze nog niet klaar waren) maar verder deed het me niet veel. Ik vergeleek hem even met een kanstul (weet ff type niet meer) die ernaast lag maar die slotte echt beter. en de stemming was ook niet geweldig. Op de één of andere manier zat er een beetje dood geluid in ofzo, nu ik erweer over nadenk
Maar goed misschien hebben ze de laatste maanden de puntjes (ofhhh Punten) op de i gezet.
Wat vragen ze er eigenlijk voor? Kijk als het nu 800-900 euro is, dan ben je misschien minder kritisch als dat het het dubbele is.

Dan denk ik dat ze de laatste weken de puntjes idd op de I gezet hebben want het waren echt goede toeters en over de afwerking was er eigenlijk niets op aan te merken.
Wat ze moeten gaan kosten weet ik niet, ik weet ook niet of ze al officieel in de verkoop zijn. De twee trompetten waarop ik heb gespeeld waren om te proberen bij de harmonie om vandaaruit de bevindingen weer door te spelen aan Adams.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 16:13 

L boring... okee! Maar XL..... ga da bariton spelen ofzo. Ben zelden iemand tegen gekomen die daar op speelt. Heb je enige info over deze keuze?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 17:02 

richaar-cdl schreef:
L boring... okee! Maar XL..... ga da bariton spelen ofzo. Ben zelden iemand tegen gekomen die daar op speelt. Heb je enige info over deze keuze?

idd, ik ben jou nog nooit tegengekomen, geloof ik 8)

(Schilke X4.....)

Mijn enige argument toen was eigenlijk (na twee noten) Holy Mozes, dit is 'm........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 19:57 

Rik Baars schreef:
richaar-cdl schreef:

idd, ik ben jou nog nooit tegengekomen, geloof ik 8)

(Schilke X4.....)

Mijn enige argument toen was eigenlijk (na twee noten) Holy Mozes, dit is 'm........

Nou aangenaam dan.... haha!!! Nee ik heb wel vaker L-boringen gehad. toen had ik het eerste halfuur zoiets van: WOW!!! Maar 2 tot 3 uur op repetitie of concert hield ik er niet op vol. Vandaar toch maar gewoon ML-boring

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 20:56 
Moderator

XL?

Dat zou wat voor mij zijn, eindelijk eens een toeter waar ik die 20 liter lucht in kwijt kan, zonder meteen op eufonium te spelen?

Zonder gekheid: een XL toeter lijkt me wel wat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jan 2008 22:50 

XL..

Zegt me helaas niet zo heel veel. Weet je toevallig ook maten/getallen? Ben wel benieuwd namelijk :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur