Theo van Kampen schreef:
Maar uhhh, wat is er eigenlijk mis aan die Getzen? Ik ken iemand die klassiek op een Eterna speelt en niet bepaald onverdienstelijk, dus ik zie niet in waarom je dat ding niet in de harmonie zou kunnen inzetten.
De Getzen die ik nu nog heb is niet degene waar ik ooit op ben begonnen, deze was niet van mij en heb ik een jaar tot 2 jaar geleend. De Getzen die ik nu nog heb heb ik voor een habbekrats van de vereniging gekocht. Een tijdje op geblazen voor de lol (langs de Selmer), maar de stemming in de laagte en hoogte is niet meer wat het moet zijn. Als ik dus een andere toeter zou willen, heb ik hem niet zo in huis.
Theo van Kampen schreef:
Dat je beter uit de voeten kan met de Getzen zegt niet zoveel over het instrument, wellicht heeft de Getzen eigenschappen die beter matchen bij jouw manier van spelen. Dan denk ik aan boring, klankkleur, weerstand in het instrument etc.
Als dat zo is dan kan de Selmer de deur uit want trekken aan een dood paard daar wordt een mens alleen maar moe van.
Daar zit inderdaad de twijfel: Doorgaan met dit instrument en proberen mijn spel verder te verbeteren, of zou ik met een ander instrument bepaalde stappen vlotter kunnen nemen? Ik snap dat hier niemand een antwoord op heeft, maar wellicht zijn er mensen met ervaringen in die richting.
Theo van Kampen schreef:
Ik zou lekker op die Getzen gaan toeteren en mocht je toch iets nieuws zoeken dan zou ik een instrument zoeken die speeleigenschappen heeft die dicht bij de Getzen liggen.
Wellicht gewoon een nieuwe Getzen Eterna dan maar!