trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Cornetten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 06:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Cornetten
BerichtGeplaatst: 19 nov 2007 15:30 

Hi guys, we zijn druk bezig de nieuwe winkel vorm te geven :D
Maar omdat ik strax ook de cornettisten onder ons niet wil vergeten en ik niet zo ruim in de cornetten zit, vraag ik me af wat in Nederland de meest gewilde en/of verkochte cornetten zijn en welke cornetten zeker niet in de winkel mogen ontbreken.

Brand maar los :lol:

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2007 16:12 

Volgens mij redelijk veel in gebruik in de brass band scene:

Besson, York, Yamaha, Courtois, Kanstul, Schilke (natuurlijk vooral de es)

en in mindere mate:

Smith & Watkins en Willson.

Heel interessant lijken me persoonlijk (hoewel ik niet op zoek ben naar zo'n ding):

Getzen (de 3850 heb ik nog nooit in NL gezien maar schijnt echt goed te zijn)
Lawler
Stomvi
Blackburn (ook een mooie aanvulling op je trompetgamma, alleen een beetje duur geloof ik).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2007 18:03 

De Xeno's natuurlijk, Bes en Es van Yamaha. Besson serie is ook veel verkocht.

Laatst bijgewerkt door NJFO-Thomas op 20 nov 2007 10:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2007 20:25 

Schilke XA1

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2007 06:35 

Als ik cornettist was zou ik wel willen weten hoe die dingen van Taylor speelden... het "standaard werk" haal ik wel bij de muziekzaak hier op de hoek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2007 14:39 

Ruli schreef:
Als ik cornettist was zou ik wel willen weten hoe die dingen van Taylor speelden... het "standaard werk" haal ik wel bij de muziekzaak hier op de hoek.

maar als winkelier wil je denk ik ook een beetje een ruim aanbod hebben en geld verdienen.
zelf heb ik een yamaha es-cornet maar dan de serie onder de xeno,speelt goed en je bent iets minder geld kwijt.
mijn probleem bij de aanschaf was dat er bij de muziekhandel(venray)niks uit te proberen viel omdat ze hem alleen op bestelling hadden,dan weet je vantevoren dus niet wat het is,gelukkig is het goed uitgepakt.
hetzelfde probleem had ik dus met een mondstuk,hans was de enige,van een stuk of vijf winkels die ik gebeld heb,die verschillende modellen op vooraad had.
complimenten dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 09:53 
Moderator

Qua cornetten zou het mooi zijn als jij een paar C cornetten zou kunnen opnemen in je assortiment.
Zoals de Schilke, de Kanstul en de Getzen.

En wat te denken van wat good old vintage spulletjes? Er zijn niet zoveel zaken waar je je heerlijk te buiten kan gaan aan vintage spullen. Die tent in Bergen op Zoom of Roosendaal ( of daar ergens in zuidwest Brabant ) hebben redelijk wat vintage spullen liggen, maar wat die aan prijzen durft te vragen voor bijvoorbeeld een uitgeklede en uitgewoonde Olds Recording, daar zakt je broek van op je tenen.

En even los van het assortiment instrumenten, zou ik heel graag willen pleiten voor een voorraadje losse onderdelen.

Zoals
Leadpipes:
Malone
Larsson
Melk
Blackburn

Stempompen:
Melk
Larsson
M/K drawing
Blackburn

Zodat je ook iets aan je instrument kan veranderen, of kan vervangen indien nodig. En deze mannen maken echt geweldige vervangende onderdelen, maar het is vaak moeilijk om eraan te komen, als je niet in het bezit bent van een Credit Card.

Heb je ook al gedacht aan een reparatieafdeling?

PS: ik hoop wel dat je tent wel de oude tent blijft waar je gewoon binnenkomt struinen als de koffie klaar staat, en waar ik naar alle hartelust toeters uit de rekken kan pakken om heerlijk te klooien op een Eclipse 8) Of at random wat mondstukken uit de la kan trekken.

Goed, dit was natuurlijk geheel off topic.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007 10:23 

Wat heb je aan losse onderdelen in je zaak zoals leadpipes als je ze toch niet kunt laten monteren in dezelfde zaak?

Een stembuis verwisselen gaat misschien nog een keer (als ie past) maar dan houdt het ook wel op.

Vintage spullen kun je beter via eBay kopen, dat scheelt je een hoop geld. Als Hans die toeters op voorraad moet hebben, moet ie er ook voor zorgen dat ze in orde zijn. Dat betekent dat ze allemaal opgeknapt of in ieder geval nagekeken moeten worden.

Als je een reparatie afdeling erbij wilt hebben dan moet je ten eerste behoorlijk investeren in materiaal en werktuigen en natuurlijk ook een goede reparateur in dienst nemen. Die vind je maar niet zo.

Wat betreft de cornetten, ik zou in ieder geval de Yamaha Maestro op voorraad hebben. Daarnaast misschien een paar Getzens, Bessons, Schilkes, Bachs. ed.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur