Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
trumpet john
|
Berichttitel: Top 3 trompetten leadtrompetten Geplaatst: 29 nov 2007 21:13 |
|
|
|
We hebben net de allround verkiezing gehad.
Wat is jullie top 3 voor wat betreft trompetten lichte muziek, dus niet per se allround maar ook licht gewicht trompetten (normaal gewicht kan hier natuurlijk ook bij zitten).
Dus meer richting lead/pop (geen jazzsolo's).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 29 nov 2007 21:27 |
|
|
|
1. Van Laar B1, B2, B4, B5
2. Yamaha 8310Z/8335LA/9335NY
3. Eclipse MY/Schilke B1/Bach Sterling ML37/43
In Nederland spelen de meeste bekende leads een Van Laar of een Calicchio.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dehaanmuziek
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 nov 2007 09:12 |
|
Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39 Berichten: 3151 Woonplaats: Kortenhoef
|
|
Maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens, aangezien je geen Kliko in je rijtje hebt staan!?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 nov 2007 14:32 |
|
|
|
Ach, iedereen speelt waar ie zich prettig op voelt. Daarbij komt dat de ene wat meer geïnteresseerd is in toeters dan de andere.
Ik heb vroeger 3 jaar Calicchio gespeeld. Als ik alleen pop zou spelen had ik er waarschijnlijk wel langer op gespeeld, maar ik heb meer aan een allround toeter waar ik ook een mooie melodie op kan spelen met een rond geluid.
Daarnaast stemt een Calicchio niet goed genoeg bovenin in vergelijk met wat ik nu gewend ben. Hij zwabbert. Mijn van Laar voelt veel safer aan. En de ventielen van Calicchio's zijn ook niet meer van deze tijd.
Dus hij staat niet in mijn top 3.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Tim
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 nov 2007 17:07 |
|
Geregistreerd: 08 dec 2003 19:14 Berichten: 56 Woonplaats: Tilburg
|
|
Erik, Mis het Chuck Findley model in jou rijtje of is dat een model uit jou rijtje eerder genoemd.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 30 nov 2007 17:11 |
|
|
|
Het Chuck Findley model is een "gecustomizede" B1. Maar ik heb gisteren en eergisteren nog even op de CF van Ray Bruinsma gespeeld. Hij was er erg blij mee (en terecht). Zijn CF is ook nog iets aangepast (een iets wijdere leadpipe dacht ik).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
brassheavy
|
Berichttitel: lead trompet Geplaatst: 30 nov 2007 17:21 |
|
Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48 Berichten: 776 Woonplaats: Rijswijk
|
|
Omdat het veer systeem van de Calicchio misschien niet is wat de meeste andere gebruiken, wil niet zeggen dat het niet functioneerd(wat je misschien zou denken als je Erik zijn reactie leest)
Alle onderdelen worden door Calicchio zelf gemaakt en ook het ventielhuis. Is misschien iets anders maar het functioneerd heel goed. De ventielen zijn veel beter gebouwd en afgewerkt als bv. de Calicchio's 20-30 geleden.
Vroeger speelde iedereen op een 1s2 ook Jan Oosthof omdat o.a. Chuck Findley hier o.a. op speelt en voor vele het voorbeeld was.
De 1s2 is misschien niet de meest allround trompet vandaar dat Calicchio meer dan 300 verschillende combinaties kan maken tussen bekers, boring en leadpipe enz.
Helaas zijn die niet allemaal te proberen, maar in Nederland liggen er toch altijd zo'n 5 a 6 verschillende modellen speel klaar.
De prijs kwaliteit verhouding is nog steeds heel goed en qua sound bijna uniek en dat is waarom mensen op een Calicchio willen spelen.
als mensen iets unieks zoeken voor vooral pop-lead dan is de Calicchio nog steeds N0.1
Het blijft natuurlijk heel persoonlijk, vandaar dat je gewoon alles moet proberen.
1) Calicchio 1s2, 1s7
2) Yamaha 8335LA, 8310Z
3) Bach, model?? tja noem er maar 1. LR43ML, de nieuwe 182 ??
** eigenlijk met VLaar erbij is dit denk ik het mooiste rijtje lead trompetten.
Want Erik klinkt erg goed op zijn VLaar( zit namelijk vaak voor hem.)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpet john
|
Berichttitel: Geplaatst: 02 dec 2007 19:23 |
|
|
|
erik, je hebt nogal veel types genoemd.
Welke v laar en welke yamaha in welke volgorde.
De yamaha's verschillen lijkt mij toch nog wel aardig.
|
|
| Omhoog |
|
 |