Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Wouter
|
Berichttitel: Nieuwe Trompet Geplaatst: 22 nov 2007 21:34 |
|
|
|
Hallo,
ik wil graag een nieuwe trompet aanschaffen waarmee ik echt een stap vooruit ga (nou is dat niet zo moeilijk aangezien ik op een beginners Jupitertje zit nu).
Ik heb al een aantal trompetten uitgeprobeerd en daarbij sprongen ervoor mij twee echt enorm bovenuit. Dit waren de King 2070 SGX en de Yamaha Xeno, op internet kan ik van de King alleen maar vinden dat hij enorm goed is. Maar over de Xeno kan ik niet zo veel vinden.
Is er hier misschien iemand die er ervaring mee heeft en het met mij wilt delen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
smurfie
|
Berichttitel: Xeno Geplaatst: 22 nov 2007 21:45 |
|
Geregistreerd: 10 sep 2007 21:48 Berichten: 8 Woonplaats: Bergen (NH)
|
|
Hallo Wouter,
Sinds een paar maanden speel ik op een Xeno (8345G) en ik ervaar het als een veelzijdig instrument.
Ik speel ermee in een harmonie, soms in een big band en sinds kort in een symphonie orkest en ik moet zeggen dat het instrument zich voor deze disciplines goed leent.
Ik weet niet wat voor soort orkest jij speelt maar ik kan hem aanbevelen.
succes in je keuze
John
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Wouter
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 nov 2007 21:48 |
|
|
|
Ik speel ermee in een jeugdsymphonieorkest, marchingband/harmonie en ben opzoek naar een bigband. Past perfect dus bij jou plaatje.
Maar hij bevalt jou wel dus?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
smurfie
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 nov 2007 21:56 |
|
Geregistreerd: 10 sep 2007 21:48 Berichten: 8 Woonplaats: Bergen (NH)
|
|
ik heb er nog geen moment spijt van gehad, en krijg ook veel positieve reacties uit mijn omgeving over het geluid .
mvg
John
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
broek76
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 nov 2007 15:47 |
|
Geregistreerd: 24 feb 2005 18:24 Berichten: 547 Woonplaats: venhorst
|
|
de 8345 speelt erg inderdaad erg fijn maar het is wel een large bore,daar moet dus wel wat meer lucht in en daar moet je van houden.
met de yamaha xeno trompetten heb je in elk wel waar voor je geld.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 nov 2007 19:10 |
|
|
|
blader ff door het forum.
Er staan heel veel nuttige tips over Xeno. In het algemeen is men er vrij positief over
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
De reparateur
|
Berichttitel: Yamaha Xeno Geplaatst: 23 nov 2007 19:30 |
|
|
|
Dag allemaal,
Als je van Yamaha houdt, dan moet je zeker de YTR 8335 RGS proberen.
Deze heeft een reverse lead-pipe. (Daar staat de R voor).
Prachtige allround trompet, met een gewone ML-bore.
Vriendelijke groeten,
De Reparateur
_________________ If it ain't broken......don't try to fix it !!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Martijndelange
|
Berichttitel: Geplaatst: 24 nov 2007 14:27 |
|
|
|
ik ben niet zo'n enorme fan van reversed leadpipe, maar zijn veel mensen die het wel graag hebben.
de xeno is een hele goeie trompet, je moet alleen wel van het yamaha-geluid houden.
over het algemeen wordt het geluid van een bachtrompet wel gewaardeerd. probeer daar ook eens op te spelen.
maar je zegt dat dat je vrij allround speelt, en xeno staat er toch wel om bekend dat hij in elk genre past, dus dat is dan een goeie optie.
succes ermee
|
|
| Omhoog |
|
 |