trompet.nl > forum > Toon onderwerp - trompet voor erbij
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 02:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: trompet voor erbij
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 17:03 

hoi,

een tijdje terug had ik van de vereniging een nieuwe yamaha YTR-8345 in bruikleen kunnen krijgen,dat aanbod heb ik vriendelijk afgewezen omdat ik erg tevreden ben over mijn huidige trompet.
nu hebben twee andere leden dit wel gedaan en gelukkig heb ik nog geen spijt gehad, ook niet nadat ik een paar keer op deze instrumenten gespeeld heb.
op mijn eigen trompet moet ik een stuk harder werken maar krijg ik wel het resultaat waar ik op zit te wachten,de toon is voller als op de yammie en het instrument speelt strak in de kern,eigenlijk precies wat ik wil voor fanfare gebruik maar nu komt het.
een paar keer per jaar speel ik popmuziek met een gelegenheids band en wil ik de dingen die de yammie me kan bieden,meer speelgemak,schellere toon en lekker flexibel.
jullie begrijpen wel dat de fanfare hier niet voor gaat betalen dus ben ik op zoek naar een tweederhands trompet die deze eigenschappen(die je yammie dus heeft)ook heeft of misschien nog wel meer heeft.

een heel verhaal maar ik hoop dat jullie begrijpen waar ik naar op zoek ben,verder maakt het merk me niks uit.

als iemand tips heeft zijn die van harte welkom.

bvd ron

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 17:14 

Dan koop je toch een 2de hands Yamaha, zo moeilijk zijn die niet te vinden. Bijv. een 6310Z, die zijn zelfs nieuw niet erg duur. De 6000 serie is sowieso erg betaalbaar en bieden veel waar voor hun geld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 17:33 

mijn vriendin heeft een 6310z of zs daar moet ik om liegen(hij staat nu niet thuis)maar die vind ik toch weer heel anders spelen als een 8345 maar hij spreekt inderdaad wel makkelijk aan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 17:45 

als het een zilveren is dan is het een s(ilver).

Natuurlijk speelt de 8345 totaal anders dan de 6310Z, daarom hebben ze hem ook een in een andere serie gezet... :wink:

In ieder geval is de 6310Z licht, flexibel en zeker geschikt voor pop. Hij is voor Bobby Shew gemaakt dus dat zegt genoeg. Het is een Schilke kopie, ik dacht van een B5 waar Bobby daarvoor op speelde.

Maar het was maar een voorbeeld, je kunt natuurlijk ook kijken voor een 2de hands 8345.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 18:58 

erikveldkamp schreef:
Het is een Schilke kopie, ik dacht van een B5 waar Bobby daarvoor op speelde.

De 6310z is gebaseerd op de Schilke B6.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 19:06 

Ja precies, de 6320 is een kopie van de B5.

In ieder geval hebben veel grootheden zoals Allen Vizzutti en Bobby Shew jarenlang op een 6xxx gespeeld. Allen Vizzutti vind zelfs de 4000 serie erg prettig spelen. Die lijkt op de 6000 serie maar de beker is uit 2 delen (o.a.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 19:25 

Dat er zo veel toeters zijn lekker spelen is juist het moeilijke

Ik heb een aantal maal op een 5335 gespeeld (ook beker uit 2 delen) en dat speelde ook prima. Je ziet eigenlijk alleen dat de rand wat dikker is als bij een beker uit 1 stuk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2007 19:41 

ik zag op de site van yamaha dat de 8345 een large-bore is,is hij daarom meer flexibel of ligt dat ergens anders aan?
wat zijn trouwens de grote verschillen tussen L en ML?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur