Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Geer
|
Berichttitel: Yamaha ytr 8353 RGS goed voor harmonie? Geplaatst: 22 sep 2007 12:38 |
|
Geregistreerd: 22 sep 2007 12:25 Berichten: 222 Woonplaats: Den Ham
|
|
Ik speel nu ongeveer 8 jaar bij een harmonie en sinds kort bij een big band met een Conn constellation 38B, maar die begint te slijten. Dus toe aan een nieuwe!
Nu lijkt mij de 8335 RGS wel wat, maar ik weet niet of dat bij een harmonie en zo past.
En weet iemand hoeveel de verkoopprijs ongeveer is bij Adams? adviesprijs is € 2487,-
Iemand ervaring en advies over deze trompet en ook over de service van Adams?
Laatst bijgewerkt door Geer op 22 sep 2007 14:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
martijn85
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 sep 2007 14:47 |
|
|
|
Probeer eens wat instrumenten uit. Misschien bevalt de Xeno je helemaal wel niet.
Als je het wil weten de 8335 RGS Is op zich een prima orkest instrument. Maar dat is toteel onbelangrijk. Het gaat er om of jij er lekker op speelt en er op klinkt zoals je wil klinken. Dus gewoon verschillende toeters uit proberen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Kerkradenaar1988
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 sep 2007 15:01 |
|
Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54 Berichten: 496 Woonplaats: Kerkrade
|
|
Elk instrument kan een goed orkestinstrument zijn, zolang je er zelf maar lekker op speelt. Als het erom gaat dezelfde klank te creëeren als je collegatrompettisten in de harmonie zul je de intrumentkeuze op hun moeten afstemmen. Maar dit lijkt me niet de bedoeling.
_________________ They call it a wind instrument for a reason!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pier met de toeter
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 sep 2007 10:08 |
|
Geregistreerd: 31 maart 2005 15:02 Berichten: 243 Woonplaats: Arnhem
|
|
Het is natuurlijk wel een groot verschil qua boring. Een Connstellation heeft een small boring dus met die Xeno is dat wel even wennen.
_________________ Toet
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 sep 2007 10:53 |
|
|
|
Er zijn voldoende plekken in nederland waar je een 8335RGS ruim onder de 2000 euro kan krijgen. In Duitsland waarschijnlijk zelfs voor rond de 1700. bv muziekcentrum venray, of matthewsmuziek (om er maar een paar te noemen)
Een heel mooi instrument, dat met het juiste mondstuk uitstekend zou kunnen zijn voor harmonie of fanfare.
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Maarten van Weverwijk
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 sep 2007 12:00 |
|
|
|
YTR-8335 RGS €1895 bij Thomann in Duitsland.
Ik ken het instrument niet, maar met Thomann heb ik zéér goede ervaringen. Je kunt alles 30 dagen uitproberen en ze geven 3 jaar (!) volledige garantie (wel eerst even de voorwaarden lezen). Verzendkosten zijn boven de 300€ aankoopbedrag ook gratis. Ze doen echt nergens moeilijk over en geven goed advies.
Persoonlijk spek ik liever de Nederlandse economie, maar waar ik woon heb ik geen enkele goede muziekzaak in de buurt en ben ik dus vnl op internet winkels aangewezen.
MvW
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Geer
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 sep 2007 18:08 |
|
Geregistreerd: 22 sep 2007 12:25 Berichten: 222 Woonplaats: Den Ham
|
|
Tot nu toe bedankt.
Ik zal eens rustig rond gaan kijken en uitproberen, het duurt toch nog een paar maanden voor ik 16 ben en geld krijg voor een nieuwe.
Nu heb ik nog 1 vraag die ik ook al eerder gesteld heb:
Krijg je bij Adams wel voldoende deskundege hulp en mag je de instrumeten naar huisnemen om te proberen enzo? t'is nogal een eind weg namelijk.
Blijf verder gerust advies geven
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trumpetvos
|
Berichttitel: Geplaatst: 23 sep 2007 19:22 |
|
|
|
Zelf speel ik ook een 8335RGS en gebruik deze allround maar het meeste in fanfare en harmonie waar het een prima toeter voor is.
Het hangt idd van de trompetsectie af waarin je speelt of je wel of niet goed kan mengen met de door hun gebruikte trompetten.
De 8335RGS is een heavy wight trompet en zal een groot klassiek geluid geven als je er met een groot mondstuk op speelt.
Met een allround mondstuk zal hij beter tot zijn recht komen in fanfare of harmonie vindt ik, maar smaken en voorkeuren verschillen, gelukkig maar.
|
|
| Omhoog |
|
 |