Hallo allemaal,
Ik heb een tijd geleden een Schilke X trompet gekregen . Nu probeer ik wat informatie over deze trompet te vinden, aangezien ik er bijna niet op speel. Het instrument mengt niet mooi met de instrumenten van de rest in het korps. Op het tweede ventiel staat een nummer: 18698. Ik neem dus aan dat de trompet in 1998 gemaakt is. Kan iemand me wat meer over deze trompet vertellen, o.a. de waarde ervan?
Ok, nu ben ik de weg kwijt , ik ben niet een heel grote kenner dus heb alle uitleg nodig die mogelijk is Als het een S22 is waarom staat ern dan een X op het tweede ventiel? Weet je toevallig ook wat een S22 waard is?
Ik denk dat de X voor large bore staat, op een trompet staat de boring meestal aangegeven op het 2e ventiel als M, ML, L en bij deze dus waarschijnlijk als X.
Een andere serie van Schilke is X3 en X4 die ook een large bore hebben. Lees de links die ik je gegeven heb anders moet ik hier alles gaan over typen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen