trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Probleem ventielrubbertjes
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 21 apr 2026 00:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Probleem ventielrubbertjes
BerichtGeplaatst: 26 mei 2007 21:31 

Heb net mijn Kanstul X omgeruild voor een 1500A Copper .
Met de X geen problemen op gebied van ventielen maar de 1500 heeft een gebrekje wat pas boven kwam nadat ik de trompet de eerste reinigingsbeurt heb gegeven.

De rubbers( o-ringen) bovenaan de ventielen komen bij het indrukken van de ventielen los en daardoor beginnen de ventielen te slepen. Vooral als ik de ventielen wat harder indruk lijkt het of de rubbertjes vacuum worden gezogen en zo loskomen .

Ik zou deze met wat lijm kunnen vastkleven maar zou ik niet beter in plaats van rubber o-ringen kurken gebruiken . Het is wel zo dat de ventielen wel een beetje lawaai maken , niet echt heel hard maar misschien is kurk iets meer geluidabsorberend en minder vacuumtrekkend.

Weet iemand waar deze te vinden zijn op het web? OF heeft iemand anders een goede oplossing ?

Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 mei 2007 01:39 

Waarom vond je de X bij nader inzien toch niet zo geschikt?

www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL

Profiel  

Berichttitel: X versus 1500A
BerichtGeplaatst: 02 jun 2007 00:47 

De X versus de 1500A Copper : op de X vond ik toch mijn draai niet .Misschien ook te maken met het feit dat het 5 jaar geleden was dat ik nog een trompet had bespeeld en dat het in het begin wel gemakkelijk ging maar dat hoe langer ik bezig was meer en meer begon te twijfelen . De X speelt spreekt echt gemakkelijk aan maar ik kon de lage tonen maar niet aanspreken wat me op de 1500 wel lukte. Bizar maar het was wel zo . Ook de volle sound van de 1500A vind ik beter bij mij passen.
Het is altijd een gok , ik moet wel zeggen dat bij de aankoop ik de X en de 1500A als favoriet had . Het was toen moeilijk beslissen . Je zou dan eigenlijk op beide een 2 tal weken moeten spelen voor je een definitief oordeel kan vellen.
Als je een lead trompet zoekt die echt ongelooflijk makkelijk aanspreekt is de X het beste instrument je ooit kan aanschaffen. Magistraal. Niet dat de X enkel voor lead geschikt is maar wel voor mij persoonlijk.
Als je ooit de kans hebt om deze te proberen , doen , je zal er geen spijt van hebben.
Maar ik ben zelf meer klassiek geschoold en daarvoor ligt de 1500A iets beter bij mezelf , ook vind ik die meer klinken als mijn bach in C die ik vroeger had . ( nog steeds spijt dat ik die heb verkocht).
Nu enkel het probleem van de rubbers en ik ben tevreden.

Perez , dat is net wat ik ook van plan was te doen. De rubbers die gebruikt worden bij Kanstul zijn aan de kleverige kant .
En nog steeds tevreden of is er nog iets dat ik moet weten over de 1500A Copperbell?

Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2007 09:02 

Heeft de Kanstul X ook een andere naam/ander nummer?? Kan aan mij liggen maar op hun site kan ik 'm niet vinden??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2007 09:09 
Moderator

deze toch, Theo? http://www.muziekcentralehanssen.nl/dow ... 77d78c1ff2

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jun 2007 12:22 

Ja, Diederik, die had ik al gezien. Ik bedoel eigenlijk dat op de site van Kanstul zelf niets te vinden is over de X . . . . . . .

Profiel  

Berichttitel: hij staat wel op hun site
BerichtGeplaatst: 02 jun 2007 16:31 

http://www.kanstul.com/pages/news.html
maar wel als prototype . Wat Hanssen me vertelde is dat dit in een beperkte oplage wordt gemaakt. Je vindt bij hanssen meer info over dit instrument .
ook dit heb ik er over gevonden op het net :
This new and very rare trumpet may be Kanstul's best work to date. Based on a Benge 3* style bell, this trumpet also has a reverse tuning slide and weighted first and third valve slides, and a new custom leadpipe. This is made by the top people at Kanstul and is truly a world class trumpet. All the LA players have been raving when we handed them one to play. Useful in all styles, this has a more distinct character of sound than the similar Yamahas. In silver plate only.

Als je interesse hebt zou ik niet twijfelen en ze echt eens proberen . Er is ook de anniversary Kanstul . Mooi afgewerkt , uniek stuk maar hoe ze speelt geen idee. Vroeg of laat ga ik deze eens testen als ik de kans krijg.

Ben net terug van Hanssen en alles is okidoki . Hanssen heeft knap werk afgeleverd .
De rubbers vervangen door vilt en het kleven is weg. De derde stembuis loopt nu ook als een trein.
Nu kan ik echt gaan genieten van dit knappe instrument.

Groeten uit Belgie

Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur