Geregistreerd: 09 jan 2006 00:24 Berichten: 336 Woonplaats: Eindhoven
Beste Juip,
Yamaha maakt geen "slechte" instrumenten, dat vooropgesteld!
Echter deze Yam. is de instapper op Bugelgebied. Geen hoogdravende toeter dus.
Geen monel ventielen (zijn vernikkeld wat, indien de nikkel laag dik genoeg is, geen probleem hoeft te zijn)
Verder is dit instrument minder wollig (rond) van klank als de 6300 serie. Maar het ligt er natuurlijk maar juist aan wat je ermee wil gaan doen.
Klik eens op deze link: http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/List/ModelSeriesListHE/0,,CTID%253D242400%2526CNTYP%253DPRODUCT,00.html Groet,
Henry
_________________ Taylor Chicago 46V
Romeo Adaci Shark No.9
Stomvi Master
Smith & Watkins
Bach Strad 72*
Als eerste toeter is het misschien een geschikt instrument, maar het feit dat er geen trigger op het derde ventiel zit is (voor mij) een reden om het te laten liggen. Anders wordt de lage cis wel erg snel onzuiver...
Verder zluit ik me bij Henry aan, Yamaha maakt geen slechte instrumenten
Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48 Berichten: 776 Woonplaats: Rijswijk
een bugel voor 200,- euro en zeker een yamaha(mits in goede staat) is absoluut de moeite. Deze bugel is niet te vergelijken met een Couesnon, v Laar of Kanstul. maar voor een leuke bigband bugel erg goed.
Als je een vLaar voor 200,- kan kopen dan moet je dat natuurliijk doen. Kortom allewaar naar zijn geld en voor jouw doeleinde een leuk instrument om mee te beginnen.
Als je meer bugel gaat spelen in de band dan kan je in de toekomst alltijd uitkijken naar een professioneel model.
Wat me wel opvalt bij diverse instapmodellen bugels, dat deze horizontale stempompen hebben op het 1e en 3e ventiel.
Is dit gedaan enkel uit kostenbesparing
Ik vindt persoonlijk de bugels met verticale stempompen mooier om te zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen