trompet.nl > forum > Toon onderwerp - van cornet naar trompet??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: van cornet naar trompet??
BerichtGeplaatst: 21 aug 2006 08:32 

Ik heb sinds een jaar of 6 een Schilke cornet (A1, nieuw gekocht). Zit er over na te denken om een trompet te kopen. Aangezien ik niet genoeg geld heb om die naast m'n cornet aan te schaffen, zal ik die moeten inruilen. Helaas, wat het is een geweldig instrument.

Bij een zaak schatte ze de inruilwaarde rond de 1500 a 1600 euro. Nu wil ik hooguit nog 800 euro bij betalen voor een trompet (minder is altijd meegenomen... :D).

Heeft iemand tips welke trompet aan te schaffen?

Is voornamelijk voor gebruiken binnen een harmonie-orkest en in een kerk (icm een orgel)

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2006 14:25 

Ik zal je vast een van de standaardantwoorden geven: (maar daarom zeker niet minder de moeite waard!)

Kijk eens bij Van Laar! (de zoekfunctie van deze site kan je al aardig op weg helpen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2006 14:41 

of een yamaha xeno

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2006 17:11 

Oke. wat zijn goede zaken om een trompet te kopen? Ik woon in de regio van Amersfoort/Utrecht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 aug 2006 17:22 

Als je graag in de regio wilt blijven kan je bijvoorbeeld naar Steenbeek Muziek in Nijkerk.
Heeft een grote keus een een ruime sortering voorhanden om te proberen. http://www.steenbeekmusic.nl/

Buiten de regio zijn er nog vele tientalle goede muziekzaken maar daarvoor kan je ook de zoekfunctie van het forum gebruiken (maar om er een paar te noemen: Pfeiffer-Den Haag, Brassimport-Rosmalen, Van Laar-Margraten, Adams-Thorn, e.v.a.)

Kijk ook maar eens bij http://www.erikveldkamp.nl/links_nl.html onder: Muziekinstrumentenwinkels in Nederland (met dank aan Erik V.)

8)

Profiel  

Berichttitel: van cornet naar trompet
BerichtGeplaatst: 22 aug 2006 14:21 

Ik wil je ten zeerst afraden om deze schitterende cornet te verkopen. Een aantal jaren geleden heb ik het zelfde gedaan en lang veel spijt gehad van mijn beslissing. Koop een trompet naast de cornet en probeer het eens uit. Trompet spelen is iets anders dan cornet spelen. Niet iedere cornettist is een trompettist. En vooral niet met zo'n mooie toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2006 16:21 

misschien is het inderdaad wel verstandig om voor die 800euro er een 2e hands trompet bij te kopen,voor dat geld heb je echt wel een goede trompet en ben je die cornet niet kwijt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur