Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Sam
|
Berichttitel: Leadpipe Strad Vindabona Geplaatst: 26 jun 2006 19:18 |
|
|
|
Ik ben op zoek naar een nieuwe leadpipe voor mijn Vindabona Strad. De standaard leadpipe op die trompet is een Bach 43. Heeft er iemand ervaring met de combinatie met een Bach 25 ? Zijn er andere fabrikanten die te overwegen zijn ? Met de staking bij Bach die nu al twee maanden bezig is, denk ik dat ik erg lang op een eventuele bestelling zou moeten wachten.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 jun 2006 21:17 |
|
|
|
Adams of Hub van Laar kunnen zo een leadpipe voor je maken in welke maat dan ook.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 jun 2006 23:17 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
|
Of Atelier Pfeiffer in Rijswijk, iets verder rijden vanuit Leuven, maar ja...
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sam
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jun 2006 11:04 |
|
|
|
Ik zal inderdaad eens bij Hub vragen als ik mijn nieuwe B4 ga halen. Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat de Vindabona verondersteld wordt een trompet te zijn met een vrij donkere klank (klopt ook wel), maar dat de 43 een van de meer heldere leadpipes van Bach is. Is dat om het instrument bespeelbaar te houden ? Ik heb zelf eigenlijk geen referentiemateriaal om verschillende Bach leadpipe/bell combinaties te vergelijken, en bij die Vindabona is de boring dan ook nog anders. Iemand ervaring met bijvoorbeeld een combinatie 72bell/25 leadpipe ?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jun 2006 15:09 |
|
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sam
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jun 2006 23:32 |
|
|
|
Had ik al gedaan, maar zo op papier word je daar niet veel wijzer van.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2006 06:58 |
|
|
|
Ik kan het niet beter omschrijven dan op die website staat. Dan moet je ze zelf uit gaan proberen om erachter te komen hoe elke leadpipe of beker speelt.
Over het algemeen is het zo, dat hoe groter het getal, hoe openen die speelt met een groter geluid. Een 25/72 is meer een klassieke combinatie, een 25/72* wordt wel veel in de jazz gebruikt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sam
|
Berichttitel: Geplaatst: 28 jun 2006 14:32 |
|
|
|
Ok, toch bedankt. Ik blijf wel met de vraag zitten of er überhaupt andere combinatiemogelijkheden zijn met die MLV-boring, maar misschien moet ik dan gewoon maar inderdaad de proef op de som nemen. Het probleem is dat er zo al zo weinig vindabona's op de markt zijn, dus het referentiemateriaal is beperkt. Mijn trompet is zowiezo tot op de draad versleten, en ik moet eens expert advies vragen of het de moeite is om ze nog te laten restaureren.
|
|
| Omhoog |
|
 |