Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Roadracer
|
Berichttitel: Wat is jullie opinie ? Geplaatst: 26 jul 2007 21:36 |
|
|
|
Zoals je al kon lezen heb ik dus een Kanstul gekocht en heb er sindsdien meer grijze haren gekregen dan me lief is.
Het verhaal : Had eerst de X gekocht maar vond hier toch mijn draai niet op . Omgeruild voor 1500A . Prima service.
Dan begint het : de trompet vertoont zwarte plekken na 2 weken op de lak en de lak lost op sommige plaatsen. Kreeg de keuze van de zaak : a) nieuw instrument met de kans dat hetzelfde gebeurd.
b) een nieuwe zilveren laten afkomen van Amerika .Pas leverbaar november.
c) Ze laten verzilveren door hen. Heb ik ze 3 weken later terug .
Komt er nog bij dat de ventielen niet naar behoren lopen.
Heb ik dus ook gemeld en werd mee op de werkbon gezet.
Na een 3 tal weken kan ik instrument ophalen. Omdat dit al de 5 de maal is dat ik naar daar gereden ben en ik telkens mijn agenda moest aanpassen moest ik dit nu ook weer doen en had geen tijd om de trompet daar uitvoerig te testen.Nam ik deze mee en liet ze ze testen door 3 verschillende mensen, waaronder 2 pro's waarbij ik aanwezig was.
Het verdikt is dat de ventielen nog steeds hetzelfde vertonen en ook vertoont de trompet al op 2 plaatsen afschilferen van de zonet aangebrachte zilverlak.
Dit dus gemeld aan de zaak en hen ook gemeld dat ik wil afzien van Kanstul en wil omruilen naar Getzen. Kreeg een brief in de bus dat ik het instrument moest binnenbrengen om naar de lakbeschadiging te zien en dat dit voor hun ook niet kon dat deze slecht zou gelakt zijn ( een firma in duitsland had dit gedaan).
Over de ventielen zeggen ze dat ik de eerste ben die met monelventielen zoveel problemen heeft .
Hoewel ik hen al heb gemeld dat ik dit al 2 maal heb meegemaakt ( Bach en Selmer) en telkens werden de trompetten na het repareren toch vervangen omdat het niet in orde geraakte.
WELKE RAAD KUNNEN JULLIE MIJ GEVEN? EN WELKE RECHTEN HEB IK EIGENLIJK IN DEZE ZAAK ?
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Robert66
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 jul 2007 21:42 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2003 00:21 Berichten: 1334 Woonplaats: Den Bosch
|
|
Phew...
Wat ik zou doen en wat je rechten zijn, dat zijn 2 verschillende dingen.
- Ik zou een flinke bek opentrekken, dat ze het instrument terug kunnen nemen en ik m'n geld terug wil.
- Ik denk dat je rechten zijn dat een jong instrument die mankementen niet mag vertonen, en dat je geen vertrouwen meer hebt ik het merk. Dat ze dus bemiddelen in een nieuw, ander merk instrument lijkt me normaal.
Voor hun een lastige zaak, maar dat regelen ze maar lekker met hun leverancier.
Tja, en dat het niet naast de deur is, is niet hun probleem, daar heb je pech.
Hou ons eens op de hoogte.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 jul 2007 21:54 |
|
|
|
fucking hell zeg, wat klote voor je!!
Ik zou onder geen beding meer akkoord gaan met hun opties. Jij hebt alle reden om geen vertrouwen meer te hebben in deze zaak. Een koopovereenkomst (in dit geval voor een trompet) is altijd tweeledig. enerzijds heb jij een betalingsverplichting en de winkel heeft de verplichting een product te leveren wat voldoet aan hetgeen ze beloven.
Welke smoes ze ook verzinnen: terugkomende problemen met lak en ventielen zijn in een dergelijk stadium onacceptabel.
Mijn advies: stuur en aangetekende brief, leg het verhaal gedetailleerd uit. Vermeld ook dat jij niet mee kan werken aan de door hun geboden oplossing (5 keer terug komen in een korte tijd) en vraag het volledige bedrag terug.
Geven ze hier geen gehoor aan, dan zou ik rechtsbijstand nemen of de nationale ombudsman inschakelen.
veel succes.
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 26 jul 2007 22:04 |
|
|
|
Kanstul heeft zoveel modellen, kun je niet gewoon een andere uitzoeken die ze op voorraad hebben?
Dat je problemen hebt met monel ventielen zegt verder niets over het materiaal. Het ligt vooral aan degene die het ventielblok heeft gemaakt en afgewerkt heeft hoe goed die loopt. Zelfs de beste ventielen kunnen slecht lopen als ze niet goed geslepen zijn.
Waarschijnlijk had je gewoon een maandagmorgen model aangezien de trompet waarschijnlijk ook niet goed schoon was voordat ie gelakt werd. Voordat ze hem lakken gaat ie in een speciale bak die de polijst resten moet verwijderen. Als er toch iets achter blijft krijg je op een gegeven moment problemen met de lak.
Het is erg vervelend maar ik denk dat je gewoon pech hebt. Dat kan je met elk merk gebeuren. Getzen heeft ook wel zijn portie narigheid gehad met de afwerking van vergulde trompetten. Bij Bach moet je ook uitkijken of je wel een goede koopt, etc.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Roadracer
|
Berichttitel: Maandagmorgen ken ik Geplaatst: 26 jul 2007 23:14 |
|
|
|
Maandagmorgen ken ik . Heb jaren in een autofabriek gewerkt en daar is het hetzelfde fenomeen gekend.
Het idee van Erik geeft me geen echt vertrouwen . Ik zal altijd met het idee rondlopen wanneer zal de lak lossen en gaan de ventielen deze keer wel in orde zijn !?
Dit geeft geen vertouwen tijdens het spelen.
Trouwens vindt ik ook dat sinds de trompet verzilverd is dat deze niet meer zo aanspreekt als voorheen. Ik kan me inbeelden dat het proces van het verzilveren van een instrument iets aan de structuur van het metaal kan veranderen. Dit lijkt me ook aannemelijk als je de testen leest van Erik .
Dit maal ga ik toch voet bij stuk houden en ga ik er niet buiten voor ik 200% tevreden ben.
En net nu ik na 5 jaar stil liggen terug de moed had gevonden om terug te beginnen . Dit is om de moed te verliezen en ze terug aan de haak te hangen.
De zaak is in ieder geval nog dicht tot half Augustus , dus moet ik zolang maar afwachten.
Muziek maken zit er toch niet in met deze trompet ,deze is gewoon onbespeelbaar .
Net nu ik zoveel tijd heb.
Ik hou jullie op de hoogte.
_________________ It's easy to play, but hard to play easy
Kanstul Signature1500A Copper
Stomvi Master EB/D
Stomvi Elite Piccolo
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
diederik
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jul 2007 08:11 |
|
 |
| Moderator |
 |
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
richaar-cdl
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jul 2007 08:38 |
|
|
|
het verzilveren doet volgens mij niets met de structuur van het metaal. Het heeft natuurlijk wel een enorme invloed op de klank. Veel trompetten worden in verschillende afwerkingen, ongelakt, lak en goud of zilver totaal anders van karakter. Dat had je je misschien van tevoren kunnen bedenken.
Beter of slechter door verzilveren... je hebt blijkbaar eerst de keuze gemaakt voor een gelakt model omdat die jou het meest aansprak. Hoewel de speeleigenschappen misschien wel niet veranderen, veranderd de hele klankkleur wel.
_________________ "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
L J
|
Berichttitel: Geplaatst: 27 jul 2007 08:55 |
|
Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54 Berichten: 1038 Woonplaats: Groningen
|
|
Erg vervelend dat het zo gaat.
Ik kan me goed voorstellen dat je nu gewoon een ander merk wilt, of ie nou op een maandagmorgen gemaakt is of niet, je bent het vertrouwen kwijt.
Er zijn al veel goede tips gegeven.
Ik zou gaan voor geld terug (en naar een andere winkel gaan), lukt dit niet, kun je je eis verlagen naar een ander merk (Getzen?) bij dezelfde muziekzaak.
|
|
| Omhoog |
|
 |