trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet als kerstcadeau voor 85 euro
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Trompet als kerstcadeau voor 85 euro
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 13:16 

AANVULLING (2)
Ik heb de desbetreffende winkel net gebeld en ze zijn echt 89 euro. Alleen de goudkleurigen zijn op, komen misschien vanmiddag nog binnen. Nadeel is wel dat er 10 euro verzendkosten en 7 euro rembourskosten bij komen.....
......

Beste deskundigen,

Ik had reeds eenzelfde vraag ontdekt onder het onderwerp "Leuk Dingetje ????" maar trof daar enkel reacties technisch niet inhoudelijk waren.

Mijn schoonvader heeft al 15 jaar geen trompet meer gespeeld en nu willen we hem voor kerst zo'n trompet van 89 euro geven. Misschien krijgt hij dan weer zin om te spelen zodat hij later zo'n (veel) duurdere yamaha ofzo koopt.

Ik vraag mij echter af of er op zo'n trompet dan echt niks te spelen is. Op de kerstmarkt in Dordrecht bijvoorbeeld heb ik zelf een spaanse gitaar voor 50 euro (nieuw) gekocht en ondanks dat ik zelf al 15 jaar geen gitaar meer heb gespeeld komt er toch geluid uit.

Echter als de technische specificaties van die trompet van 89 euro dermate benedenmaats zijn zal de ex-muzikant alleen maar afgeschrikt worden in plaats van aangemoedigd.

Tevens zijn op marktplaats.nl nieuwe trompetten te vinden voor 260 euro. Is dat dan wel iets ?

Ik ben zelf geen trompettist dus ik verzoek U vriendelijk geen kinderachtige reacties in de trant van bloemenvazen e.d. te plaatsen, ik bedoel zulke reacties kan iedereen verzinnen. Ik ben meer geinteresseerd in een uitleg m.b.t. ventielen o.i.d. omdat ik me kan voorstellen dat daar het grote kwaliteitsverschil zit.

Bij voorbaat dank,

Martin

AANVULLING:
Inmiddels heb ik de website achterhaald, deze is http://www.wtgmusic.nl/
En op deze website kost de desbetreffende trompet ineens 189 euro, dus ik vraag me nu af of het geen lokkertjes waren.

Laatst bijgewerkt door Martec op 22 dec 2005 13:54, in totaal 2 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 13:32 

Kijk het is hetzelfde als een daihatsu en een bwm.

De meeste discussies hier over bloemvazen en dergelijke worden opgewekt door mensen die zelf spelen op dure instrumenten en zich niet echt willen verplaatsen in dit soort situaties en roepen doorsparen voor een degelijk instrument.

Het is inderdaad zo dat de kwaliteit van de meeste van die trompetten erg nalaat, ze voelen meestal erg licht aan, klinken niet geweldig, kunnen nogal problemen vertonen bij de ventielen. Nu zie ik regelmatig dat er van die Aurora trompetten op marktplaats staan waarvan gezegt hebben dat zo monel ventielen hebben. Ik weet niet of iemand deze al heeft uitgeprobeert? Maar daar zou ik graag een mening over weten. Deze kosten rond de 170 euro meen ik.

Anders kunt u beter op zoek gaan naar een 2e hands ouder beestje. Oudere trompetten zijn meestal van meer degelijke kwaliteit. En ookal gaat iedereen hier nu roepen dat het bloemenvazen zijn. Het is simpel u bent opzoek naar een kado om iemand aan te zetten om af en toe de trompet weer ter hand te pakken en dan heeft het geen nut om een instrument van meer dan 1000 euro te kopen.

http://www.muziekcentrumvangorp.nl/muziekbe/ Op deze site zijn er nogal een flink aantal trompetten te vinden. Als u zich gewoon een beetje houd bij de wat meer gerenommeerde merken zoals besson, king, getzen, holton, yamaha. Dan heeft u denk ik een leuke 2e hands trompet die van meer kwaliteit is dan een nieuwe trompet van 90 euro. Maarja het beste is natuurlijk om iemand mee te nemen die wel een toontje kan blazen als u een trompet wilt gaan kopen. Dat is sowieso aan te raden.

Profiel  

Berichttitel: ThanX
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 13:35 

Kikken, bedankt voor Uw reactie, 'k zal eens gaan speuren op die site

Groeten,

Martin

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 15:42 

Om iemand weer kennis te laten maken met trompetspelen is een trompet van 89 euro toch voldoende... als hij weer wil beginnen dan zorgt hij wel voor een degelijk instrument...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 15:59 

Gert-Jan schreef:
Om iemand weer kennis te laten maken met trompetspelen is een trompet van 89 euro toch voldoende... als hij weer wil beginnen dan zorgt hij wel voor een degelijk instrument...

Ben ik absoluut niet met je eens. Mijn advies geef twee keer zoveel uit en staar je niet blind op bling bling maar laat je adviseren door iemand met verstand van zaken. Er zijn voor 200 euro best "aardige" trompetten te koop, en dit is er niet één van.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 17:10 

Toevallig vandaag een leuke aanbieding gezien!
Ideaal voor de starter die een knap instrument wil voor niet al teveel geld.
Bij atelier Pfeiffer in Rijswijk hebben ze een gloednieuwe Roy Benson..( is gewoon een populaire naam voor een trompet uit China )
Bij Pfeiffer lopen ook mensen met verstand van zaken en kunnen je zeker verder helpen...bel ze gewoon eens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2005 19:32 

Citaat:
Ik heb die Aurora geprobeerd, en dat viel niet tegen, daar is zeker voor iemand die weer begint goed op te spelen.

Ik heb de Aurora bugel uitgeprobeerd: uitstekende bugel voor geen geld!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur