Kijk het is hetzelfde als een daihatsu en een bwm.
De meeste discussies hier over bloemvazen en dergelijke worden opgewekt door mensen die zelf spelen op dure instrumenten en zich niet echt willen verplaatsen in dit soort situaties en roepen doorsparen voor een degelijk instrument.
Het is inderdaad zo dat de kwaliteit van de meeste van die trompetten erg nalaat, ze voelen meestal erg licht aan, klinken niet geweldig, kunnen nogal problemen vertonen bij de ventielen. Nu zie ik regelmatig dat er van die Aurora trompetten op marktplaats staan waarvan gezegt hebben dat zo monel ventielen hebben. Ik weet niet of iemand deze al heeft uitgeprobeert? Maar daar zou ik graag een mening over weten. Deze kosten rond de 170 euro meen ik.
Anders kunt u beter op zoek gaan naar een 2e hands ouder beestje. Oudere trompetten zijn meestal van meer degelijke kwaliteit. En ookal gaat iedereen hier nu roepen dat het bloemenvazen zijn. Het is simpel u bent opzoek naar een kado om iemand aan te zetten om af en toe de trompet weer ter hand te pakken en dan heeft het geen nut om een instrument van meer dan 1000 euro te kopen.
http://www.muziekcentrumvangorp.nl/muziekbe/ Op deze site zijn er nogal een flink aantal trompetten te vinden. Als u zich gewoon een beetje houd bij de wat meer gerenommeerde merken zoals besson, king, getzen, holton, yamaha. Dan heeft u denk ik een leuke 2e hands trompet die van meer kwaliteit is dan een nieuwe trompet van 90 euro. Maarja het beste is natuurlijk om iemand mee te nemen die wel een toontje kan blazen als u een trompet wilt gaan kopen. Dat is sowieso aan te raden.