trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Goldstar Trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goldstar Trompet
BerichtGeplaatst: 25 nov 2005 17:46 

Ik heb onlangs een Goldstar trompet gekocht voor zeer weinig geld.
Ik speelde vroeger trompet (kan nog wat leuke deuntjes) maar wilde er een hebben als herinnering aan mijn pa. Gewoon oppoetsen en speelbaar maken.
Vond deze op een markt, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat hij eigenlijk ongeveer waard zou zijn. Een korte zoektocht op het net levert weinig op, dus ik denk niet dat het zo'n bizonder instrument is.
Is het merk bekend? Ik heb er 25 euro voor gegeven, is dat teveel of te weinig. (Zat wel geen mondstuk bij en bij het middelste ventiel mist het bochtje, om het maar zo te noemen) en is het een acceptable beginners instrument. (ik denk erover om het spelen weer te gaan oppakken.)

Groetjes

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2005 18:00 

Als jij weer wil gaan spelen zou je toch ook het 'bochte' van je middelste ventiel nodig hebben!
Als ik het zo lees is het een leuk instrument voor aan de muur en heb je zeker niet te weinig betaald!
Het merk zegt mij persoonlijk niets, maar er lopen hier grotere experts rond, wat dat betreft!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2005 18:22 
Moderator

ik ben geen grotere expert maar heb toevallig wel eens van Goldstar altsaxen gehoord
komen, dacht ik, uit de USA . Ook zie je wel eens keyboards met die naam
trompetten van dat merk nog nooit gezien/gehoord
Voor die prijs, ben ik met vorige schrijver eens, is het als wandversiering geen slechte
investering, maar als je werkelijk zin hebt om weer te gaan blazen zoek dan eerst
een mondstuk dat bij je past en schuif daarna aub een redelijke trompet over je mondstuk heen. alvast succes! (het is een fijne hobby)

Profiel  

Berichttitel: bochtje
BerichtGeplaatst: 26 nov 2005 23:37 

wat zou zo'n bochtje kosten en waar krijg ik dat.
En een acceptable mondstuk?
'Zit er echt zo veel verschil in al die modellen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 nov 2005 00:20 
Moderator

Zo'n bochtje zal niet zo makkelijk te vinden zijn, gezien het feit dat het merk trompet onbekend is. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook geluk hebben dat er een past
van een ander merk. Maar daarbij moet je wel op de stemming letten, die is afhankelijk van de lengte van het bochtje. Is er niemand op het forum die zo'n ding heeft over heeft van een oude trompet of zo :?: (ik neem toch aan dat je het stempompje aan de middelste ventiel bedoelt.
Mondstukken zijn in feite nog belangrijker dan het instrument zelf, je kunt hierover enorm veel lezen onder "mondstukken" op dit forum. Begin er eerst maar eens over na te denken over wat voor muziek je wilt spelen. maar als het gewoon voor lekker een beetje thuis toeteren is kijk dan eerst maar eens (veel leden van het forum zullen dat wel afgezaagd vinden) naar een 1.5C.
Maar er zijn er op dit forum vast wel die misschien een beter advies kunnen geven
Nogmaals succes! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2005 16:40 

Of het advies beter is of niet... ik denk dat er hier wel een aantal mensen in meegaan.

Spaar nog even verder tot een euro of 500 en koop een goede 2ehands.
Gerommel met allerlei onderdelen is misschien leuk voor de eerste weken, maar als je wat verder wil moet je er toch een keer aan. :D

(en wie wil er nou niet verder... 8) )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2005 16:57 

Ik zou zeker niet op een 1,5C gaan beginnen. Dat is volgens mij veel te groot!
Krijg je alleen maar problemen mee en het speelplezier zal er dus niet door worden vergroot.
Een 5C zal denk ik beter geschikt zijn. Hoewel ik gisteren weer eens heb gehoord dat dat voor iedereen anders is! :wink:
Verder zou ik inderdaad even doorsparen voor een 2e hands trompet van zo'n 500 euro!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 nov 2005 12:13 
Moderator

Les nemen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur