trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Probleem, Lak knalt er af door service beurt!!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Probleem, Lak knalt er af door service beurt!!
BerichtGeplaatst: 30 okt 2005 11:31 

Hallo, ik heb een best wel groot probleem, Ik heb half januari een Callichio (die heel veel geld kosten en heel alng voor heb gespaard!) gekocht en zou nu nog een service beurt krijgen. Ik ben daar vrijdag naar toe gegaan en heeft die service beurt gehad maar toen, gebeurde het. Ik kreeg hem terug en er waren een aantal plekjes waar de lak af was van geslagen van 0.2 tot 0.5 cm groot.
Ze zeiden dat we een aantal opties hadden zowel:
DE plekjes uitkrabben en dan zilverlak inboutseren nadeel is wel dat je niet meer over die plekjes mag wrijven want anders kan het er weer afgaan.
Andere optie was hem helemaal opnieuw lakken maar ik heb wel is verhalen gehoord over mensen die dan naar eigen zeggen een totaal andere klank kregen?!?! IS dit waar of zeggen jullie dat dit onzin is?

Mischien is er ook nog een optie voor een nieuwe trompet? Ik weet niet wat normaal is in dit soort gevallen.

Het voordeel is wel alles is bij dezelfde muziekzaak gebeurt dus kunnen ze het niet naar andere mensen afschuiven.

Alvast bedankt voor advies! Pim

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2005 13:38 

Als deze splinternieuw is van januari, vind ik dat er wel een nieuwe als optie geboden mag worden. Een collega trompettist heeft dit meegemaakt met een Taylor trompet en de leverancier (dealer) heeft een nieuwe geregeld. Dat is pas service!

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2005 13:42 

Rolando schreef:
Als deze splinternieuw is van januari, vind ik dat er wel een nieuwe als optie geboden mag worden. Een collega trompettist heeft dit meegemaakt met een Taylor trompet en de leverancier (dealer) heeft een nieuwe geregeld. Dat is pas service!

Kennen we die dealer? :wink:

Lijkt mij een gevalletje garantie. een trompet van nog geen jaar oud, die zou volledig vervangen moeten worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2005 16:51 

De vraag is wat is er gebeurt tijdens zo'n beurt? :?:
Het kan zijn dat hij een verkeerde behandeling heeft gekregen, een te warm bad b.v. kan al funest zijn voor gelakte instrumenten. :?
Natuurlijk blijft er altijd de mogelijkheid dat de lakkwaliteit niet zo goed was.
Jijzelf moet daar verder niet over na gaan denken de dealer zal je service en garantie moeten verlenen om tot een oplossing te komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 11:44 

Toch wel benieuwd:

Wie heeft die servicebeurt gegeven?
Misschien is dat wel iets te gevoelige info maar een instrument van 2100 euro (ofzo) de lak eraf laten springen is niet niks!!

Ik zou hem niet helemaal opnieuw laten lakken. Kan er ook niets aan de eigenschappen van het instrument veranderen. Ik weet niet waar de lak eraf is gesprongen. Als je altijd plekken maakt op je instrument omdat je handen te veel zuur bevatten zou je dat inboutseren kunnen overwegen. Callichio's rotten snel zegt men...

Maar als ik zo lang voor een instrument had gespaard zou ik toch nóg maar eens een praatje maken met de service verstrekker. Misschien dat hij je alsnog een meer gewenste service wilt geven... :wink:

Een foutje maken mag maar een fout moet ook voor beide partijen bevredigend opgelost kunnen worden. En daarbij moet je beiden reeel zijn denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 okt 2005 18:38 
Moderator

dat is op zich raar, maar lak heeft de hinderlijke eigenschap niet zo heel sterk te zijn.

ik zou ik op zich ook niks aan doen. Het instrument is er toch niet slechter op geworden/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 23:05 

Vandaag zijn ze mijn trompet op komen halen. En zal hem snel weer terug zien hebben ze beloofd! Het zou allemaal geod komen en heb daar mijn volste vertrouwen in. Over het bedrijf Jaws, het is niet aan het bedrijf te wijten dat er zoiets is gebeurt. Ze hebben mij verteld dat dat vaker kan gebeuren doordat....het natuurlijk een zeer bijzonder proces is......Maar het wordt opgelost en ik moet nu maar eventjes op mijn oude trompet spelen :twisted: :twisted: das iets minder maar ja dat is nou eenmaal zo! ik laat nog wel weten hoe het verder is afgelopen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 00:14 

Opnieuw lakken kan wel een verschil geven.
Hoe dikker de lak hoe meer het matereaal wordt gedempt.
Dit geeft andere eigenschappen aan de trompet, al kunnen deze soms minimaal zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur