trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen Genesis
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Getzen Genesis
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 20:26 

Hallo

Laatst kwam ik op het net de Getzen Genesis tegen.
Het zag er me wel leuk uit en ik ben wel geïnteresseerd, ook omdat ik op zoek ben naar een eigen trompet.
Tot nu toe speel ik op een Conn connstelation uit '78, het beestje is dus ouder dan mij :p
Ik vind het een zeer goed instrument, qua klankkleur, lekker warm, en ik zou iets gelijkaardigs willen vinden.

De reden waarom ik op zoek ga naar een ander is de volgende:
Die Conn is mij toch íets te zwaar. Ik heb een redelijk uithoudingsvermogen, maar mijn bereik en uithouding zouden langer stand houden met een iets lichter instrument.

Mijn vraag komt hierop neer: zou de Getzen Genesis iets voor mij zijn, of moet ik er niet aan denken? (of niet op hopen?)

PS: over 1.5 week kan ik hem/haar waarschijnlijk eens testen.

groeten

Gwelwen

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 20:44 

Heb je de prijs al gecheckt....

De Getzen is een mooie toeter maar volgens mij niet wat je zoekt. Je zou beter naar een andere standaard of lichtgewicht toeter kunnen kijken. De nieuwe Yamaha 8310Z of een lichtgewicht Bach of Getzen.

Hub van laar maakt ook mooie toeters die erg makkelijk en licht spelen met behoudt van de volle klank. Mijn B4 speelt een stuk lichter dan de meeste Bachs die ik gespeeld heb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 20:51 

Houdt dit ook in de dat je die Conn dan gaat verkopen?
Ik ben zelf namelijk een tijdje op zoek geweest naar een Connstelation. Die heb ik ook wel gevonden, maar omdat ik hem alleen maar prive zou gaan gebruiken naast mijn Van Laar, vond ik de prijs meestal aan de hoge kant.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Holton T-602 collegiate. Deze toeter heeft een beker die ongeveer even groot is als die van een Constelation. De klank komt ook in de buurt alleen klinkt een Constellation een stuk vetter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 21:00 

Wel ik ben op de hoogte van de prijs, maar die goud-versie zie ik sowieso niet zitten. Als ik dan zelf dat instrument(de zilverkleurige versie) zou invoeren, dan komt het op een 2300 euro, alles inclus.
Misschien om nog even te verduidelijken; die conn waar ik op speel is een redelijk zwaargewicht, maar ik zoek niet echt een lichtgewicht. ik ben gewoon op zoek naar een íets lichter instrument.

Baz, wel die Connstellation kán ik niet verkopen, want het is mijn instrument niet, het is het instrument van de filharmonie waar ik in speel.
Moest het mijn instrument zijn, zou ik het waarschijnlijk niet weg doen.
zo'n 'museumpiece' zou ik wel willen houden.

Gwelwen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 21:56 

De Genesis is een mooie toeter zoals gezegd, maar niet te vergelijken met andere standaard toeters door de verzwaarde steunen. Dat moet je prettig vinden. Het zorgt er voor dat de noten beter in de kern klikken, daardoor wordt ie weer minder flexibel. Door het extra gewicht en de resonantie die zo gedempt wordt zijn de boventonen eruit gefilterd waardoor het instrument warmer klinkt. Persoonlijk houdt ik daar niet zo van omdat ik het hele spectrum wil horen van het geluid. Het is dan ook vooral een soloinstrument voor jazzmuziek. Het is een goedkope (maar goede) kopie van de Monette Ajna.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 22:50 

Citaat:
Houdt dit ook in de dat je die Conn dan gaat verkopen?
Ik ben zelf namelijk een tijdje op zoek geweest naar een Connstelation.

Ik weet dat een maandje of anderhalf geleden muziek ateliet Frans van Vliet in Bergen op Zoom een leuk exemplaar had liggen. Misschien iets voor je?

Groetjes,
Snoeike

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 16:43 

Bedankt voor je tip, snoeike!

Voorlopig blijf ik iig lekker op mijn Holton spelen, maar ik zal het iig in mijn achterhoofd houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 20:15 

Baz schreef:
Die heb ik ook wel gevonden, maar omdat ik hem alleen maar prive zou gaan gebruiken naast mijn Van Laar, vond ik de prijs meestal aan de hoge kant.
.

Wat vindt jij een redelijke prijs voor een Connstalation?
Ik heb er nog een (uit 1967) en twijvel er aan om hem weg te gaan doen, maar dan alleen als ik er een redelijke prijs voor krijg.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur