trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bugel kopen..
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 08:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bugel kopen..
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 20:31 

Ik ben op zoek naar een nieuwe bugel en hoor wel erg veel positieve geluiden over de Hub van Laar. Je maakt een afspraak bij Hub van Laar en hij helpt je met het uitzoeken van een instrument? Wat zijn de kosten van zijn bugels ongeveer? Wat zijn nog meer goeie bugelmerken? En wie heeft goeie mondstuktips voor op de bugel?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 20:47 

De bugels van Hub en Eclipse bugels behoren tot het beste wat er tegenwoordig zo op de markt is. De laatste zijn jammergenoeg erg duur (3000,-), die van Hub zijn zo'n 1900,- voor een verzilverde geloof ik.

Andere merken zijn natuurlijk Getzen, Courtois, Yamaha, Bach, Conn, Selmer. Die hebben ook allemaal wel leuke bugels. Maar met zo'n goede bouwer in Nederland als Hub zou ik zeker eens bij hem langs gaan. Dat is zowieso erg leuk.

Profiel  

Berichttitel: Re: Bugel kopen..
BerichtGeplaatst: 28 sep 2005 22:03 

Flugelhorn schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe bugel en hoor wel erg veel positieve geluiden over de Hub van Laar. Je maakt een afspraak bij Hub van Laar en hij helpt je met het uitzoeken van een instrument? Wat zijn de kosten van zijn bugels ongeveer? Wat zijn nog meer goeie bugelmerken? En wie heeft goeie mondstuktips voor op de bugel?

Wat voor muziek speel je? Ik gebruik in verschillende settings (soms) verschillende bugels (ik heb er drie....). Voor jazz (waar je vooral trompet speelt, maar zo nu en dan voor een solo of ballad een bugel gebruikt) zou ik een andere bugel gebruiken dan bij tutti-bugelspel in een fanfare.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 01:19 

Speel zelf Kanstul bugels, mooie klank (naar mijn bescheiden mening) misschien wel wat klein, maar wel warm geluid (met mijn RW3FL modstuk tenminste). Ze zijn aan de andere kant ook best prijzig. Tussen 2000 en 2400 nieuw, maar pin mn dr niet op vast.....
Wat zoek je precies in een bugel, misschien kun je dan al een bepaalde schifting maken qua merken e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 14:10 

Op het moment speel ik op een Courtois van de vereniging. Ik speel vooral in fanfares. Ik weet niet zo heel goed wat ik graag zou willen, ik ken de markt namelijk niet zo goed, maar ik wil een mooie ronde gemakkelijk aan te spreken bugel voor 'amateurgebruik' in een goeie fanfare.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 2005 15:42 

Er zijn ook yamaha bugels die helemaal niet slecht zijn, erg goed zelfs! Collega van me speelt er op een...geweldige toeter. Natuurlijk is Hub van Laar ook erg goed. Taylor trumpets heeft ook een nieuw model bugel, voor als je iets aparts zoekt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2005 08:49 

Flugelhorn schreef:
Op het moment speel ik op een Courtois van de vereniging. Ik speel vooral in fanfares. Ik weet niet zo heel goed wat ik graag zou willen, ik ken de markt namelijk niet zo goed, maar ik wil een mooie ronde gemakkelijk aan te spreken bugel voor 'amateurgebruik' in een goeie fanfare.

Ik zou iig proberen:

Yamaha 6310Z
Van Laar
Kanstul (925, 1025, 1525)

Wat bevalt je eigenlijk niet aan de Courtois?? (welke type speel je trouwens?)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 sep 2005 15:07 

Ik zelf heb al jaren een Vincent Bach 183G (=goldbrass)

Nooit problemen mee gehad met samenklank in fanfares/brass bands en speelt nog steeds lekker.
Niet de mooiste ronde bugelklank, maar wel lekker licht spelend in de hoogte, en spreekt goed aan in snelle technische passages. (de Courtios in vergelijking speelt een stuk zwaarder)

Aangezien ik maar 1 bugel heb speel ik er zowel licht als klassiek (nou ja "fanfare klassiek") mee.

Ik gebruik hem trouwens met een Bob Reeves 42 DF mondstuk, die ook nog eens uitgeboord is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur