trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Edwards via internet bestellen ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2026 16:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Edwards via internet bestellen ?
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 12:42 

Als ik op de site van Edwards ben www.edwards-instruments.com kan ik een trompet Generation 2 bestellen voor 2200 Dollar dat is zo'n 1850 euro.
Nu is Adams de dealer hier in Nederland, maar daar kost dit zelfde instrument 3250 Euro.
Ik vroeg me dus af omdat dit verschil wel erg groot is of ik hem daar daadwerkelijk kan bestellen en of ze hem dan ook verschepen naar nederland.
Hoeveel kosten komen hier dan nog bij als dit zou lukken ?
weet iemand dit, of heeft hier ervaring mee ? :?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 12:43 

er is me wel vertelt dat alles veel goedkoper is omdat de dollar minder waardis dan de euro :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 13:07 

hmm je kunt hem bestellen vanuit nederland. Maar er staat niets bij over extra kosten. Alleszins BTW en invoerrechten bijtellen. De verzendingskosten staat er ook niet bij. Best is om ze te contacteren voor je hem besteld.

Profiel  

Berichttitel: Wat nu ??
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 13:13 

Ik heb een email gestuurd naar Adwards USA en daar verwijzen ze me naar de dealer (Adams).
Maar als ik de bestel procedure volg kan ik hem toch gewoon bestellen en ook kan ik bij een keuzemenu-tje the netherlands in vullen.
Op het moment dat ik mijn creditcard gegevens in moet vullen ga ik natuurlijk twijfelen. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 13:32 

Ik neem aan dat de prijs van Adams een advies prijs is. Daar kan dan nog wel zo'n 20% van af.

Volgens mij kun je geen Edwards online bestellen omdat Adams dealer is in Nederland. Als dat wel zo zou zijn dan zou Edwards zichzelf beconcureren. Dat is een beetje raar.

Als je toch een trompet wil kopen online tel dan zo'n 25% bij de prijs op voor invoerrechten, verzenden en btw. Met de huidige dollarkoers zou je dan op zo'n 2300,- euro uitkomen. Als het van Adams een adviesprijs is komt het wat meer bij elkaar in de buurt. Ik zou dan liever zo'n toeter gaan testen bij Adams, dan kun je ook nog verschillende bekers en leadpipes uitproberen.

Als je die andere bekers niet belangrijk vindt zie ik ook geen reden om een Edwards te bestellen. Dan kun je beter een Getzen kopen, een Edwards is nu eenmaal een Getzen die uit elkaar te halen is. Je bent dan veel goedkoper uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 21:06 

Ik denk dat je bij elk ander adres goedkoper aan je instrument komt dan via de normale weg via de nederlandse muziekwinkel. Ik koop geregeld spulletjes voor mijn Bach. Ik weet dat GEWA de dealer hier is maar die rekent echt WOEKERprijzen, en dan moet de muziekhandel er ook nog iets aan overhouden.
Als ik Adams binnenwandel denk ik niet dat ik ZOMAAR 20% van ze krijg... dat moet je kunnen...en durven.
De verzendkosten zijn meestal meteen zichtbaar bij het invullen van de online formulieren. Als je pech hebt betaal je 19% douanekosten. Tel wel de waarde van je spullen en je verzendkosten bijelkaar en neem daar die 19% over.

succes
groet
Ruli

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005 21:18 

Iedereen krijgt korting op de adviesprijs, 20% is geen uitzondering. Datzelfde geldt ook als je een tv of wasmachine koopt. Je betaalt nooit de catalogus prijs.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur