Let erop of ie jouw goed aanspreekt, kun je je lucht erop kwijt. Speel wat verschillende dingen op verschillende volumes in verschillende registers.
Komt de klank overeen met wat je wilt horen, is de intonatie oke (speel alle oktaven).
Maar het belangrijkste is of uit de trompet komt wat jij verwacht, dus een eerlijk geluid. Neem iemand mee eventueel zodat hij hoort hoe jij op verschillende instrumenten klinkt.
Ik heb gisteren bij Hub van 9.30 tot 19.00 nieuwe trompetten getest en meestal is het na een paar minuten al wel duidelijk of de trompet bevalt.
Neem hem wel een week op zicht mee als dat kan om hem ook in een praktijksituatie te testen. Mocht je morgen naar Hub gaan, alles wat er nu ligt heb ik gisteren getest dus zou volgens mij oke moeten zijn, sterker nog ze speelden erg goed !
Ze repeteren 1 of 2 keer per week big band stukken om de chops bij te houden. Elk stuk wordt 4x keer gespeeld waarbij ze wisselen van plek. Een goede manier om op peil te blijven als het wat rustiger is qua optredens. Kan ik aan bevelen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen