trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Yamaha of VB?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 20:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Yamaha of VB?
BerichtGeplaatst: 06 sep 2022 17:15 
Offline

Geregistreerd: 01 feb 2019 14:39
Berichten: 14
Woonplaats: Tiel
Ik speel nu een aantal jaren op een VB 180-37 met een mondstuk A&S 6C.(een verademing na de Tilz 1,5 C , op advies van Theo van Kampen)
Omdat ik alleen zangpartijen met orginele CD's meespeel kan ik het wel lead noemen omdat ik altijd in the picture sta. Ik ben de Nach gaan spelen na een Getzen. Ondanks voldoende ademsteun is de C boven de balk het hoogst haalbare. Het liefst zou ik een trompet hebben die iets makkelijker in het hoge register speelt. Zelf zit ik te denken aan een Yamaha 6310 of 8310. Wie heeft er tips?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha of VB?
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 06:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Ronneketiel schreef:
... Omdat ik alleen zangpartijen met orginele CD's meespeel kan ik het wel lead noemen ...


Ik denk dat jij "lead" verward met "lied".
Deze twee hebben weinig met elkaar te maken vwb trompetpartijen.

Als ik jouw beschrijving lees over jouw taak op het podium denk ik meer dat jij een solist bent. Ik denk dat jouw Bach prima past bij jouw "functie", ik zou iig niet naar een lead trompet gaan zoeken. Die Yamaha's zijn overigens ook all-round, net als jouw Bach. Op verschillende fora's lees ik dat de 8310 een verbetering is tov de 6310.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Yamaha of VB?
BerichtGeplaatst: 07 sep 2022 09:55