trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach Mercedes II
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bach Mercedes II
BerichtGeplaatst: 15 okt 2006 12:48 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2006 12:44
Berichten: 12
Woonplaats: Wijchen
Wie kan mij iets meer vertellen over deze trompet? Op de beker staat het volgende:
Designed by Vincent Bach
Mercedes II
U.S.A.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Bach Mercedes II
BerichtGeplaatst: 15 okt 2006 13:28 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2006 12:44
Berichten: 12
Woonplaats: Wijchen
Scheurijzer schreef:
Wie kan mij iets meer vertellen over deze trompet? Op de beker staat het volgende:
Designed by Vincent Bach
Mercedes II
U.S.A.


Ik zal het even uitleggen.
Ik heb deze trompet ongeveer 10 jaar geleden tweede hands gekocht. Als ik er een half uur op gespeeld had waren mijn handen hartstikke groen van het koper. Ik heb hem toen zelf laten verzilveren. Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb maar de laatste jaren is het net of de soldeerverbindingen slecht worden en los laten. Ik dacht het is tijd om een andere te kopen. Nu heb ik afgelopen zaterdag op een nieuwe Strad. 180 ML 37 gespeeld maar ik kan niet echt zeggen dat dat nu zo'n verbetering is.

Dus nu weet ik eigelijk niet goed wat ik moet doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2006 19:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
De Mercedes II is de voorloper van de Bundy (of nu de TR-200/300). Een instrument vergelijkbaar met de Yammie 232 of Getzen 300. Ik weet niet of ze bij Bach zelf vandaan kwamen maar ik veronderstel dat ze een aziatische herkomst hadden. Er was ook een iets betere versie van, de Mercedes. Daar heb ik al een aantal heel behoorlijke exemplaren tussen gevonden. Maar ze zijn niet te vergelijken met een Strad.
Alleen, als je de Stradivarius niet echt een verbetering vond, zou ik daar ook geen geld aan uitgeven en naar andere merken gaan kijken, bv de Yamaha Xeno of Stomvi Eite.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2006 19:42 
Offline

Geregistreerd: 15 okt 2006 12:44
Berichten: 12
Woonplaats: Wijchen
Hans schreef:
De Mercedes II is de voorloper van de Bundy (of nu de TR-200/300). Een instrument vergelijkbaar met de Yammie 232 of Getzen 300. Ik weet niet of ze bij Bach zelf vandaan kwamen maar ik veronderstel dat ze een aziatische herkomst hadden. Er was ook een iets betere versie van, de Mercedes. Daar heb ik al een aantal heel behoorlijke exemplaren tussen gevonden. Maar ze zijn niet te vergelijken met een Strad.
Alleen, als je de Stradivarius niet echt een verbetering vond, zou ik daar ook geen geld aan uitgeven en naar andere merken gaan kijken, bv de Yamaha Xeno of Stomvi Eite.


De Stomvi Ellte heb ik laatst ook op gespeeld maar ik vind hem zwaarder spelen als de Stradivarius. Ligt waarschijnlijk aan de boring. De Xeno heb ik nog niet geprobeerd, kan ik wel een keer doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2006 22:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 okt 2005 13:38
Berichten: 116
Woonplaats: Mechelen
op de site van erik veldkamp las ik dit :

Uit 1941. In goede staat en speelt erg goed. De Mercedes uit die tijd was eigenlijk een gestripte Stradivarius die van overgebleven Strad. materialen werd

gemaakt voor een lagere prijs. De Strad. was in die tijd erg duur en zo kon Bach toch meer verkopen voor een lagere prijs.

Ik weet niet of dit de trompet is die jij bedoelt, maar het gaat over een bach mercedes :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 okt 2006 22:50 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
De "moderne" Mercedes is niet te vergelijken met de Mercedes die ik heb. Mijn Mercedes speelt beter dan menig Strad. van nu. Hij is zoals op mijn site staat gebouwd van restant Strad onderdelen en is een zeer geslaagde versie. Ik geloof dat ie destijds gebouwd is in een serie voor een leger orkest.

De Mercedes waar het hier over gaat is een studenten model zoals Hans al uitgelegd had.

Meer Bach info : http://www.bachloyalist.com/

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2006 09:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
erikveldkamp schreef:
De "moderne" Mercedes is niet te vergelijken met de Mercedes die ik heb. Mijn Mercedes speelt beter dan menig Strad. van nu. Hij is zoals op mijn site staat gebouwd van restant Strad onderdelen en is een zeer geslaagde versie. Ik geloof dat ie destijds gebouwd is in een serie voor een leger orkest.

Daarmee doe je hem nog tekort denk ik, het waren niet eens restant onderdelen. Bach wilde, behalve inderdaad een serie voor het leger, de Bach wat bereikbaarder maken voor een groter publiek, dus een uitgeklede versie van de Strad. Iets andere beker, geen duimzadel en geen dubbele brace in de stembuis. Alleen waren de produktiekosten even hoog als van de Strad dus zijn ze er maar weer mee gestopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2006 10:28 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
In ieder geval heeft het Amerikaanse leger er destijds de oorlog mee gewonnen.... :wink:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.