trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Getzen Capri leuk voor erbij?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 11:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 10:20 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
@Theo:

Is dit zogezegd die 'goeie' Eterna 700?

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... ousPage=lr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Ja, dit is de geweldenaar. Beetje aan de prijs en beetje vaag dat verhaal van dat nieuwe ventiel maar als je 'm probeert en hij steelt je hart dan hoef je nooit meer een andere toeter.
Ik gebruik 'm voor zowel lichte muziek als klassiek en 't is een superinstrument

Wel moet ik zeggen dat ie soundwise achterblijft bij een Eterna 900 (logisch want nieuw kosten Eterna 900's dik anderhalf keer zoveel) maar ik vind dat de 700s veel makkelijker spelen en je weet: als 't er om gaat moeten de noten komen!

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 22:47 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Vind hem ook aan de prijs, max € 500 lijkt me wel mooi zat. Volgens de eigenaar zijn de ventielveren vernieuwd tijdens een onderhoudsbeurt 2 jaar geleden. Daarna is het ding op de kast beland.

Ik heb ook het serienummer opgevraagd en naar Getzen gestuurd. Volgens hen komt deze trompet uit 1999. Gave lui trouwens, binnen een half uur had ik antwoord op m'n vraag! Schijnt rustig te zijn vanwege COVID-19, hopelijk redden ze het.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 08:02 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Kijk nou, een Eterna 900 te koop!
https://link.marktplaats.nl/m1605682326

Voegt de 900 nog wat toe t.o.v. de 700? Op internet zijn de reacties erg wisselend. Zover ik kan zien verschillen de specificaties niet veel van elkaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 06 okt 2020 15:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Heinz schreef:
Kijk nou, een Eterna 900 te koop!
https://link.marktplaats.nl/m1605682326


En nog wel 't Severinsen model! 't Meest gezochte model, op ebay betalen ze daar de hoofdprijs voor, ik heb er ooit een gehad maar ik had er niet zoveel mee; mij veel te veel 'free-blowing', de 700s met zijn forse blaasweerstand bevalt me veel beter.
Toch heb ik 't weer niet kunnen laten en kocht voor weinig een flink afgeragde Eterna 900 uit begin '80, ML boring en verdomd, mét flinke blaasweerstand dus voor mij prima deluxe :D

Geen pijl op te trekken: Eterna's uit begin en halverwege jaren 70 zijn extreem free blowing, die uit begin 80 weer niet en zijn die uit begin jaren 90 weer wel heel erg free blowing.

Als ik 't me goed herinner speelde de Etena Classic -dus in theorie de remake van de Severinsen- een beetje zoals mijn toenmalige Vincent Bach met 37 beker. (dus met forse blaasweerstand)

Kwestie van uitproberen dus. En als je ze niet overpriced koopt dan ben je ze ook zo weer kwijt voor een zelfde bedrag dus wat let je? 550 euro is niet gek voor een Severinsen!

De Eterna's klinken beter dan de 700s modellen, er zit een veel bredere sound in: meer hoog en meer laag, mag ook wel voor dat geld

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 07 okt 2020 07:35 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Tnx! De 700S speelt inderdaad fijn maar klinkt wat licht, al vind ik dat verder geen probleem. De 900 uit de advertentie vind ik er niet zo mooi uitzien, maar desalniettemin dus niet verkeerd geprijsd. Had me voorgenomen voorlopig niks meer te kopen, maar ben nu toch wel nieuwsgierig. :mrgreen:

Edit: even het serienummer opgezocht en volgens de tabel stamt dit instrument uit de jaren '70! 8O Dan hou ik het voorlopig bij m'n 700S en m'n 5335.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 07 okt 2020 15:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Heinz schreef:
Had me voorgenomen voorlopig niks meer te kopen, maar ben nu toch wel nieuwsgierig. :mrgreen:



Gewoon keihard toeslaan man! Mocht ie niet bevallen verkoop je 'm weer, mocht ie je wel bevallen dan haal je de lak eraf en gaat ie verder als 'raw brass'
Die 900 ML die ik laatst gekocht heb zag er ook uit alsof ze er de tuin mee hadden omgespit 8)

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Getzen Capri leuk voor erbij?
BerichtGeplaatst: 08 okt 2020 16:32 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik zit toch nog een beetje te zoeken naar de verschillen:

Eterna 900S (kopie van de Severinsen volgens Getzen)
- Messing beker (verzilverd)
- Nieuwzilveren inblaasbuis (verzilverd)
- Messing corpus (verzilverd)
- Boring: 11,68 mm (0,460")
- Beker diameter: 121 mm (4,75")

Eterna 700S
- Messing beker (verzilverd)
- Goudmessing inblaasbuis (verzilverd)
- Messing corpus (verzilverd)
- Boring: 11,68 mm (0,460")
- Beker diameter: 121 mm (4,75")

Los van het tweede steuntje op de leadpipe en de goudmessing leadpipe en binnenbuizen, is de 700 qua bouw hetzelfde als de 900 zou je zeggen. Zouden die op papier kleine verschillen dan echt zoveel uitmaken in het spelen?

Ik dreig nu wel een tweede Warre te worden, maar het zei zo. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.